:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Thursday, May 15, 2008  
 
 
Beronggeng di Shah Alam
Balik sekolah semalam, tetiba jer kepala sakit ya amat!!!
Kaki lenguh semacam!!!
Tekak perit sangat!!!
Pukul 10.30 saya dah lena dibuai mimpi.
Bangun pagi..masih terasa sakitnya kepala nih.
Tengah kemas-kemas bilik tetiba ada call dari sekolah
"cikgu, pukul 9.30 nih ada meeting F1 kat Kompleks PKNS Shah Alam"
"hah..bila?"
"Hari ini"

Saya tengok jam di meja..pukul 7.30.
Gilo..apsal tak bagitau pukul 10 nanti jer.
"cikgu kena pergi lar yer, Cikgu Rozinah ada mesyuarat PEKA"
"Saya sorang ker?"
"haah..boleh ker?"
"Tak boleh lar camnih..saya mana tau jalan ke sana..kang PKNS ke mana..F1 kemana"
"ok..ok..ajak Cikgu Anisah"

Makanya..macam lipas kudung lar saya bersiap pagi tadi..mujur lar saya nih jenis yang tak membuta pas subuh tau.
Alhamdulillah, pukul 8.10 bertolak dari sini..tepat-tepat pukul 9.30 sampai di PKNS. Mujur pergi berdua,kalau tidak mati kutu saya nak cari Kompleks PKNS yang femes itu.
Meeting habis tepat pukul 1 tengah hari.
Saya dapat SMS dari Kak Yam
'Akak dah buat relief untuk nurul, kalau sampai sini dah pukul 3 ke atas tak payah datang sekolah lar'
Yeah..dah dapat green light. Lagi lar galak saya nak ronda-ronda kompleks PKNS itu..huahua.
Berpinar jap biji mata tengok deretan baju-baju kurung yang sangat cantik dan juga murah-murah.
Hampir-hampir jer nak sambar sepasang baju kurung yang regenya RM 50.. tapi tadi saya berjaya mengawal keinginan itu..wah-wah..bravo Nurul!!!
Jam pukul 2, kami langsung ke Bangunan JPS..saya nak uruskan pasal induksi saya..sampai ke JPS..di kaunter pertanyaan.
"Pasal induksi kena ke Unit latihan, kat Syeksen 6"
Dah pulak..pelik betul lar JPS nih..Bangunan sikit punya besar tapi boleh Unit-unit nya berlainan tempat. Unit Ko-kurikulum tadi kat PKNS..Apsal lar tak buat satu bangunan.
Mujur lar Kak Nisah nih expert jalan-jalan kat Shah Alam nih.
Settle semua urusan, bertolak balik.. sampai di sekolah jam 3.30 petang.
Ok..lepas pukul 3 dah kan..so saya tak payah pegi sekolah..terus balik rumah!!!
Eiii..pemalas sungguh!!!
Err..bukan begitu sebenarnya. Kepala saya tiba-tiba berat semacam.
Mandi..saya nak tido sebentar.
Hampir nak lena..tetiba ada call pulak.
"Nurul, Kak Fatma nih, soalan sejarah nih..bla..bla..bla"
Saya pun bangun, explain itu dan ini..akhirnya dia pon paham.
Nak sambung tido..mata dah tak boleh lelap..
Makanya..itu lar sebab saya menaip untuk entry hari ini.
Sekian..terima kasih..hehe!!!
Oh ya..saya rasa lepas ini kalau ada offer lagi untuk pegi meeting F1 itu..saya akan setuju dengan rela hatinya sebab tadi ada 1 orang cikgu hensem dari sekolah mana ntah..muahaha..boleh saya cuci mata!!!
Hari ini Bella last episod..jom..tengok!!!

posted by NuRuL @ Thursday, May 15, 2008  
10 Comments:
  • At 7:01 PM, Blogger fsj said…

    akak, saba ye, jadik cikgu cam penat jugak erk.
    rindula nak jalan2 kat PKNS, sbb tak ramai org cam kat masjid india. rindunye mesia!! rindu sgt :(

     
  • At 7:18 PM, Blogger AK said…

    huhuhu kalo laaa cikgu2 kat sekolah tuh baca ini cikgu ngular sebentar di pkns...
    *tiba2 nak wat jahat, iklankan blog nih kat paper lak!*
    hahaha

    tapi sian ek.. penat ek jadi cikgu...
    oh... lupa...
    SELAMAT HARI GURU!!!
    esok kan...

    dah latih sore nak lontar vokal
    "kami guru Malaysia...~~~"
    huhu


    p/s - nurul, leh tak, komen nih dibuat pop out window... sbb kadg2 sampai lupa nak komen pe sbb takleh refer balik...
    ke ini mmg cara seorang guru untuk ajar pembacanya mengingat isi kandungan entrinya???
    hehehe

     
  • At 8:07 PM, Blogger AK said…

    uhuhu pop out window...
    meh sini cikgu tuisyen datang...
    jgn lupa bayar tau!

    "ok murid2 topik kita hari ini ialah bagaimana nak buat poput window"

    eheh, ada bakat tak???

    g dashboard > settings > comments > show comments in pop out window > yes kan...

    bwah tu cikgu leh buat comment moderation - meaning, kalo orang yang komen, kene tggu approval dari cikgu dulu untuk dipublishkan di blog...

    bawah tuh gak ada word verification mcm beta ckp kat entry dulu... 4 precaution, elakkan dr spam yang komen...

    byk leh edit situh... date sume...
    cikgu godek2 r eh... dulu pown blaja men godek2 je...

    "ok murid2... kita tamatkan kelas kita dengan tasbih kifarah"

    huhu

     
  • At 11:00 PM, Blogger NuRuL said…

    khazinatulasrar
    ehmm..penat tak penat lar dik..
    eh..akak takut lak entry2 akak nih mendownkan semangat awak nak jadi cikgu..jangan eh dik..cikgu itu keje yang mulia:)
    Awak asal S.alam ker?

    ak_0143
    nak hadiah hari guru dari istanbul..muahaha.
    nak tau..lagu 'kami guru Malaysia' tuh saya dah hafal sejak dari darjah 6 lagi..hehe.

    ak_0143 again
    thank you very much for the class :)
    err..nak bayaran ker..kira cincai lar ek..huahua!!!

     
  • At 11:26 PM, Blogger :: Wiween :: said…

    errkk..ape dia nurul?? cikgu ensem?? tercelik balik mata yg da ngantuk ni.hahahaha nak cuci mata jugakkkkkkkkk :p

     
  • At 11:48 PM, Blogger NuRuL said…

    hensem ween..hehe..tak sabar tunggu next meeting nih..muahaha...GATAI!!!

     
  • At 6:09 AM, Blogger victoire said…

    Saye rindu Shah Alam cikgu!
    3 bulan di INTEC seksyen 17 sangat best.
    nak gi sunway pyramud cume selang satu stesen metro je.
    teringat kenangan dating sepanjang 3 bulan bersama di sane bile bace entri ni, hehe.
    PKNS tu pun best lepak, dekat dengan SACC, PAS.
    bukan parti..
    Plaza Alam Sentral, hehe.

     
  • At 6:19 AM, Blogger victoire said…

    lupe lak cikgu.
    Selamat hari guru!

     
  • At 7:53 AM, Blogger Acaii Jawe said…

    slmt hari guru nurul..:) waa dah sampai PKNS bukan nak calling2 ke, bleh ar blanje,hahahaha..:) dari kompleks tu sampai ofis acai tak sampai 10 minit,hehe..

     
  • At 5:44 PM, Blogger NuRuL said…

    k-riey
    hoho..s.alam tempat anda berdating ya. Tapi PKNS itu memang best ar...kalau lar ofis saya kat sana..mau bankrap rasanye..huhu
    err..wish aje? boleh saya request hadiah dari france..haha!!!

    Faisal
    aiseh..ye ker acai..rugi tul lar..huhu!!!

     
Post a Comment
<< Home