:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Monday, May 05, 2008  
 
 
Grr...GeRaM!!!
Ish..sengal punye anak murid lar. Ada seorang pelajar dalam kelas 2G nih yang buat saya rasa macam nak sepak-sepak jer mulutnya itu.
Bukan dengan saya sorang dia suka menjawab malah dengan ustaz kadang-kadang kata mereka yang lain dia boleh sebut B***I.
Tapi 2 minggu lepas, bermula dari saat saya ignore kan dia, si Anak murid ini nampak berubah. Ya..saya sangat bersyukur..sekurang-kurangnya takde lar saya stress masuk ke kelas itu memikirkan perangai dia.
Tapi..hampeh yang sangat hampeh. Rabu sebelum cuti hari pekerja, saya buat kelas di Makmal Bio. Bagi latihan untuk exam pertengahan tahun.
Pelajar-pelajar yang nak belajar memang menunjukkan minat. Tapi geng-geng yang terjal nih, tak boleh nak duduk diam, kejap-kejap ke depan..belek-belek model tikus yang dah dioperate yang ada di depan itu..main-main dengan Mr. Skeleton. Jenuh saya menyuruh mereka-mereka itu duduk kembali di meja. Habis waktu, fuh..lega saya rasa!!!
Tapi..lain ceritanya pulak masa dah nak balik waktu hari jumaat lepas. Salahuddin, si pengawas..tiba-tiba datang ke meja saya.
"cikgu, saya jumpa nih dalam beg najib"
aik..ini tangan Mr. Skeleton. Camne lar pulak ada kat budak nih.
"Najib ambil masa hari rabu lepas, tadi dia guna benda nih nak takut-takutkan budak pompuan"
Eii..baru jer saya nak sejuk hati tengok dia dah berubah.. nih dah bagi saya panas hati balik.
"takpe, nanti hari Isnin saya panggil dia"
Jam masa tuh dah hampir pukul 6.40 pon..buat habis air liur je pon kalo saya membebel.
"Taufiq dengan Aiman pulak amik yang penyepit kaki retort tuh, tapi diaorang letak kat kat rumah."
Erk..tak cukup satu..diambilnye yang lain pulak. Memang sengal betol lar. Bila masa diorg nih ambil lar agaknya sampai saya boleh tak terperasan.
Tadinya, saya bawa mereka ini jumpa dengan cikgu displin. Yang pasti, tindakan dah di ambil.
Kata cikgu displin "cikgu Nurul kena buat laporan nak bagi kat HEM"
Ha..sebelum saya buat laporan ke HEM..meh saya buat laporan kat sini dulu.
Ini tangan Mr. Skeleton yang diambil
Ini pulak penyepit kaki retort yang budak 2 orang tuh amik

Kalau diikutkan hati yang panas nih..nak aje saya letak gambo budak 3 orang tuh..tapi cikgu mereka ini masih lagi baik hati..haha!!!

posted by NuRuL @ Monday, May 05, 2008  
14 Comments:
  • At 11:52 PM, Blogger AK said…

    wah2! ganasnya budak2 tuh...
    penah gak men mr skeletn... kelam kabut bila tangan dia tercabut... rupanya leh sambung balek...

    tapi cekgu dia lagi ganas... siap letak gambar lagi...

    pe kata letak video diorg kena marah ngn pk hem??? huhuhuhu

     
  • At 12:58 AM, Blogger Shah CJ said…

    ops! sabar cikgu. biar HEM uruskan budak2 tuh.

    kalau aku le, aku akan suruh mereka duduk tgh padang. bagi payung sebuah. payung kecik. atau sekeping papan utk menahan panas. pandai2 le mrk nak teduhkan diri dgn papan atau payung tuh.

    jgn lama2. 30 minit cukup utk bakar ego mrk.

    tapi denda tu dh lama aku tak buat. huhu..

     
  • At 1:23 AM, Blogger victoire said…

    isk.. dasat gile mainan budak skang.
    kaki retort tuh nak makan ngan nasik ape?
    ha ha ha
    budak form brape ni?

     
  • At 9:10 AM, Blogger NuRuL said…

    ak_0143
    erk..ganas ker letak gambo cam gini..nih kire baik hati lagi nih tau

    cikgujawe
    budak2 nih saya rasa dah banyak kali kena panggil ngan cikgu displin..tak hilang2 gak terjalnye tuh.
    btw..bagus denda tuh..bior diorg rase..tp kalo kt luar kelas cam payah sikit lar..

    kriey
    patutnya kaki retort tuh sepit jer kat telinga diorg kan.awat larr tak terpikir gitu semalam..haha.
    Budak form 2 nih..kelas hujung!!!

     
  • At 9:26 AM, Blogger khairul najmi yusof said…

    dasyat betul... paling dasyat pun org tangkap gambar jer dgn Mr. skelaton. tu jer. pastu letak topi dekat mr.skelato.

    clipper tu pun diorg ambik, jakun betul. sib baik diorg tak curi bahan2 kimia yg ada kat dalam lab tu ek..

    letak jer gambar budak tu. nak tgk gak rupa budak2 nakal ni.

     
  • At 10:35 AM, Blogger . said…

    cikgu yang baik sentiasa dalam ingatan.hehe.

     
  • At 11:11 AM, Blogger :: Wiween :: said…

    eh nurul ngaja sek men yek.patutla budaknye terejal semcm.heheh kalo ween, ween da telan budak2 tu idup2.xpun wat sup skeleton tuh kasik depa mkn.huahahha

     
  • At 1:59 PM, Blogger Kemat said…

    hahah.pening kat layan budak2 zaman sekarang..takper hari guru dah nak dekat..nanti dapat bunga la...

     
  • At 9:13 PM, Blogger hayad said…

    apa kejadahnya bwk blk tgn skeleton tu? bg penampor je guna tgn skeleton tuh!

     
  • At 9:59 PM, Blogger NuRuL said…

    khairnaj
    budak2 tuh dah pandai sangat..tu yg main bukan-bukan tuh..erk..tension seh

    neezie
    Amin..moga menjadi kenyataan lar cakap bro nih. moga saya diingat kerana kebaikan bukan keburukan

    wiween
    yup ween..ngaja sek men..macam2 perangai budak terjal nih..sabo je larr.

    kemat
    salam kenal kemat..kalo dapat bunga..kalo tak dapat camne..hehe

    hayad
    jadah tak jadah..silap hari bulan memang kena penampor dah aku..kot jadik isu je kang..hehe

     
  • At 8:49 AM, Blogger umi_e said…

    sabarnya dia...

     
  • At 1:17 PM, Blogger Mazarina said…

    isk2..anak mrd hang ni memang suke curi 'tulang' ek...hehhehe

    kaki retort pun amik gak...takdak taste ape..huhuhu..org ambik la bhn kimia ke apa ke...leh wat ujikaji...retort wat pe...

     
  • At 10:15 PM, Blogger NuRuL said…

    umi_e
    kena sabar lar kak e..nak buat gane..hehe

    maza
    ha.tu lar kan..takde class btol lar kan..terjal punye budak larr...huhu

     
  • At 11:00 AM, Blogger Nurul Nadiah said…

    garang juge ye cikgu nurul
    huhu =p

    xpe2
    nanti saya da jadik kaunselor
    g take over dak2 tu
    hoho

    =)

     
Post a Comment
<< Home