:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Friday, May 02, 2008  
 
 
NuruL's Bakery :)
Cuti hari pekerja semalam, saya habiskan masa di rumah. Menaip segala skema jawapan untuk soalan-soalan exam yang disediakan oleh saya.
Petangnya saya ke rumah Kak Sal salah seorang kenalan di sekolah untuk belajar membuat roti. First time makan roti yang dibuat Kak Sal nih dulu saya dah jatuh hati..kalah seh roti-roti kat kedai tuh.
Tadaa..lihat lar hasil-hasilnya. Semua ini hasil tangan saya tau.. Kak Sal hanya memberi arahan dan monitor saja apa yang anak muridnya ini buat.

Sebelum di bakar..roti piza.

Roti sosej pintal..orang baru belajar..huduh rasenye pintalan-pintalan itu.

Yeah..ini hasilnya..marvelous!!!

Bun kaya yang dah siap di bakar.

Roti sardin gulung.

Satu adunan saja tapi bermacam-macam bentuk roti yang dapat dibuat..bestnya saya rasa..semangat untuk membeli oven besar dan juga mixer membuak-buak nih.
Saya memang menyimpan hasrat untuk membuka bakery satu hari nanti..kot-kot dah jemu jadi cikgu nih kan..haha. Saya tak sabar nak share resepi ini dengan mak saya...tengah kenen-kenen ngan mak nih suruh beli oven..hehe.bertuah punya anak!!!
posted by NuRuL @ Friday, May 02, 2008  
18 Comments:
  • At 11:20 PM, Blogger :: Wiween :: said…

    whoaaa cikgu pandai wat roti cam kat bakery la.hehe leh blajo dr cikgu ni.;)ngajo sekola mana ek cikgu?

     
  • At 2:33 AM, Blogger AK said…

    huhuhuhu
    meh antar sinih cepat!
    malam2 ni lapor la plak!!!

     
  • At 7:15 AM, Blogger victoire said…

    kite pn nak ade bakery gak nanti.
    sbab bau kedai kek n roti nih best gile..
    manis wangi je

     
  • At 7:20 AM, Blogger Shah CJ said…

    ni dah tunjuk ni kena le bagi kawan2. tak baik tau buat org kecur air liur.. huhu

     
  • At 6:09 PM, Blogger Mazarina said…

    bestnye!!!nak jugak nurul......

     
  • At 8:26 PM, Blogger khairul najmi yusof said…

    nanti bali cuti buat pastu bawak balik kat kg tau... teringin pulak makan roti malam2 ni. anyway org dah tak frust sebab nak masuk f6. aliran kemanusiaan. Beli ler mixer ngan oven tu.. nanti boleh org tumpang sekali. hehehe...

     
  • At 10:32 PM, Blogger hayad said…

    aku tak kira.by hook or by crook hang mesti ajo aku jgk!

     
  • At 11:25 PM, Blogger . said…

    hebat..

     
  • At 12:07 AM, Blogger NuRuL said…

    wiween@awin
    ngajao sek kt hulu selangor nih..eh..tak pandai lagi lar..baru blaja jer pun

    ak_0143
    ala..sian lar pulak..tp roti dah habis dah pun..hehhe

    k-riey
    salam kenal ya!!! jom jadi share patner saya :)

    cikgu jawe
    nanti yer saya belajo bagi expert..saya bukak bakery nanti saya buat opening saya jemput suma2nya..doa2kan lar..amin!!!

    mazarina
    nak kena datang sini maza..hehe

    khairnaj
    tolong-tolong lar kenen-kenen kan pada mak..heheh

    hayad
    orait..aku tak kisah..ilmu untuk disebar-sebarkan ya!!!

    neezie
    ish..belum ke tahap tuh bro..saya still belajo lagi nih!!!

     
  • At 10:24 PM, Blogger Kasawari said…

    macam ni.. kedai roti Ah Tong leh bangkrap ni.. he he.

    nanti kalau buat benda ni.. antar sikit kat Kulai eh. he he

     
  • At 10:31 PM, Blogger @xiM said…

    nuyul,pandei nyer wat roti...saya paling suka yang roti sardin gulung tuh...selalu gak wat sendiri petang-petang..hehe

     
  • At 7:29 AM, Blogger NuRuL said…

    kasawari
    haha..kedai roti ah tong mana lar pulak nih..hehe.. Nanti saya bukak cawangan di kulai nun ya bro :)

    axim
    wah..saya baru belajar awak dah selalu buat..lagi hebat!!! Tapi roti sardin gulung tuh memang sedap kan :)

     
  • At 8:46 AM, Blogger pB said…

    SALAM ....

    rupa tidak penting

    yang penting RASA

    paling paling banyak gambar tu , yang paling buat kak pB rasa lapar sardin roll tu ...

     
  • At 9:35 AM, Blogger NuRuL said…

    Kak PB
    salam kak..sardin roll tuh memang sedap lar kak..nurul pon tak sabar nak try buat lagi sekali :)

     
  • At 3:37 PM, Blogger Acaii Jawe said…

    waaaaa, dahla org ngah lapau giler,huhu...:P sedapnye nurul..bleh ar blajar dari nurul pasni,heheheh..:)

     
  • At 3:41 PM, Blogger mala_yusof said…

    nurul..
    bagi resepi...
    nak try wat..
    best jek aku nengok...:)

     
  • At 10:03 PM, Blogger NuRuL said…

    faisal
    alamak..tak berniat nak buat awak lapo acai..hehe..Nak belajar??? ajar dulu camne nak tanam buah naga ya..hehe.

    mala yusof
    ko nak resepi mana mala..nanti aku kasi ya!!!

     
  • At 3:02 PM, Blogger mala_yusof said…

    sume la kalau leh...
    ko email jek kat aku..

    nie ha email address aku...

    honeystar_02@yahoo.com

     
Post a Comment
<< Home