:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Thursday, May 08, 2008  
 
 
Entry luahan perasaan
Saya sangat penat.
Bukan penat fizikal tapi penat mental!!!
Saya kira dengan budak-budak yang terjal itu saya masih boleh bertahan.
Terjerit..terpekik..hilang suara..saya langsung tak kisah.
Tapi bila jadi kisah nan satu ini saya betul-betul rasa 'hilang'
Penat ke Kelana Jaya untuk mencari sponsor bagi projek ribu riban itu belum habis rasanya.
Saya dah terpaksa mengadap benda alah ini.
"kenapa boleh ada kecurian masa you mengajar?"
"Saya mengajar dari meja ke meja, pelajar lain tengah buat latihan, saya explain mana yang diorg tak faham"
"Maknanya kawalan kelas you lemah, you nak tiru orang lain buat cara itu tapi you tak berjaya"
Ya Allah..saya hanya mampu mengetap bibir saja masa itu.
"Salah you jugak kenapa tak tunggu di muka pintu kelas masa pelajar-pelajar nak keluar dari makmal"
Belum pun terpujuk lagi hati saya dengan kisah sebelum ini...
"Kenapa perlu nak minta cuti?"
"Saya nak hantar adik saya mula latihan diploma"
"Kenapa nak susahkan you pulak?"
"Cuti rehat bukan hak cikgu tau tapi hak saya"
"Cuti rehat nih hanya diperuntukkan untuk saudara terdekat sahaja, saudara terdekat di sini maksudnya mak, ayah dan suami. Adik tak termasuk dalam saudara terdekat"

Tapi yang saya hanginnya..bila orang itu meminta cuti untuk pergi ke kenduri sepupunya tanpa banyak soal lulus terus.
Adik bukan saudara terdekat yer..tapi sepupu itu saudara terdekat!!!

Penat...bila akhirnya segala kesalahan di bahu kita.
Penat...bila apa yang dibuat serba tak kena.
Lagi penat...saya ke bilik guru.
"Nurul dah tau? 17hb nanti ada meeting guru kat sekolah" Bagitau seorang kakak kepada saya.
Alahai...mengeluh pun tak makna apa-apa. Sekolah itu 'dia' yang punya. Komplen lebih-lebih nanti keluar ayat
"cikgu siapa, saya siapa?"

Waa..saya nak kawen...pastu nak tukar sekolah!!! Cikgujawe ...tolong carikan cikgu2 bujang kat kuala selangor itu untuk saya..haha.
posted by NuRuL @ Thursday, May 08, 2008  
23 Comments:
  • At 10:33 PM, Blogger Shah CJ said…

    haha!. wokeh nurul. ko nak yg mcmana?

    itu "orang" mmg sengal, bengal dn BODOH. kalau kt sekolah aku masak le dia kami kerjakan.

    mana ada cuti rehat utk keluarga terdekat. kalau ambik cuti saja2 tidur kt rumah pun mmg hak kita. jahil murakab itu orang.

    report ke PPD nurul..

     
  • At 10:49 PM, Blogger Shah CJ said…

    This comment has been removed by the author.

     
  • At 11:13 PM, Blogger NuRuL said…

    cikgu jawe
    saya nak cikgu sastera lar..balance cket nak ajar anak-anak nanti..haha..erk..apsal gatai semacam malam nih..huhu
    pasal 'orang itu'..rasa2 PPD pon dah lali kot..penah ada cikgu report kat PPD akhirnya cikgu itu yg selalu jadi sasaran.
    masalahnya..sek saya nih berpuak-puak.. bila ada satu2 keputusan tuh walaupon macam sengal jer idea nya..ada jer tukang nak sokong..jadinya..dia rasa dia jugak lar yang betul.

     
  • At 12:41 AM, Blogger AK said…

    wah3... saket hatinya baca...

    pagi tadi last paper... engineer n society... dalam paper nih kene study benda2 ethical n profesional...

    dari cara cikgu itu dapat disimpulkan bahawa dia tuh mmg tak profesional!!! sepatutnya dia treat dua kes tuh berbeza, tak leh campur aduk...

    walau pown org buat salah, org tuh still ada hak untuk diberi cuti macam org len... so i can conclude that it is unethical behavior...

    but, in another perspectives, mungkin btol gak cakap cikgu tuh, cikgu nurul patut check pelajar kuar makmal.. sbb masa sek dulu penah gak kena check2 cmtuh...

    tapi still, kita nak menegur, nak memperbaiki keadaan, nak perkara tu tak berulang, cara teguran tuh kene la betul kan... ni wat owg saket hati je!

    yang baca pown saket hati!

    err.. ter emo lak di sini... ngeh3!

    ingatkan ini blog gue tadi.. ampun!!!

     
  • At 12:49 AM, Blogger NuRuL said…

    ak_0143
    awk silap nih...perkara cuti tuh berlaku sebelum perkara kecurian tuh..
    saya mintak cuti punye banyak cekadak dia..'orang dia' mintak cuti senang2 bleh lulus..
    eh..awak..tolong pegi terang kat dia sikit pasal profesionalisme nih..

     
  • At 1:04 AM, Blogger AK said…

    oho.. laen event ek???
    sowi2... salah...
    (tulah pasal... teremo tadi...)

    bleh je! bagi alamat sekolahnya! nanti beta datang!

    tapi bayaran rm1000/sejam la... tak masuk lain2 perbelanjaan! lalala


    lek ek cekgu nurul... perkara menduga kesabaran ni, akan membawa perkara len yang best!

     
  • At 6:09 AM, Blogger victoire said…

    ape susah cikgu..
    mule2 cekak pinggang, tarik muke masam macam asid pekad 10 mol..
    pastuh tarik kolar si sengal tuh, macam ajak gaduh dalam drama.
    ngee.. gurau jek.

    nway apsal kuang hajo, kerek sangat ni.
    ape die ingat dia besor sangat ke bole soal2 cuti orang.
    Allah Maha Besar lagi besar. huh.

    cikgu jawe ni jadi kontraktor wat istana kawen ke. hehehe

     
  • At 7:55 AM, Blogger umi_e said…

    Salam nurul... kesiannya nurul... macam2 dugaan ya! Patutlah kak e tak jadi cikgu sebab masa lepas habis belajar my hb pesan jangan jadi cikgu (macam kawan2 kak e yg lain) sebab hb kak e tau kak e tak boleh handle emosi hehehehhe Sure ada yang giler nanti ~ kalau tak kak e yang giler, budak sekolah, Guru Besar atau cikgu2 lain yang kak e buat jadi giler hehehehehhee

    * Kes budak2 tu... kalau kak e lah... sure kena penampar Jepun kat muka budak2 tu TAPI depan Mak bapak dorang ler!

    ** Kes cuti tu... kalau kak e lah... pergi klinik kerajaan minta MC! (berlakun sakit ler sebab doktor ni bukannya taupun kalau kita berlakon TAPI berlakon kena real sikit cam AZEAN IRDAWATY hehehehehehhe

    OKLah...hari ni Jumaat, so boleh rehat ;) Have a nice weekends :-*

     
  • At 8:34 AM, Blogger NuRuL said…

    ak_0143
    iye..lain2 event..belum pon sjeuk hati saya pasal kisha tak dapat cuti..kena ngada kisah nih pulak..sengal tol lar!!!
    Saya harap akan ada lar perkara best itu :)

    k-riey
    err..saya tak seganas itu kot..masih kena menjaga tatasusila sebagai anak dara trang tang-tang..
    kalo buat perangai gitu..kang cikgujawe tak nak tolong carikan calon suami..haha!!

    umi- e
    kak e..rasanya berhadapan dengan pelajar sejuta kali nurul lebih rela..tapi hal-hal dengan pentadbir yang banyak cekadak tuh yang sakit hati.
    pasal cuti tuh..memang pasnih apa hal pon nurul nak amik MC jer..kita nih mintak dengan cara baik dia buat camnih..pasnih lantak!!!

     
  • At 10:52 AM, Blogger Nurul Nadiah said…

    sabaq na!
    huhu..

    cenyummm cenggini tao! =)
    mesti tomeiii

     
  • At 11:47 AM, Blogger :: Wiween :: said…

    uii...di sekolah nurul jugak ade 'si tua' ekk..sama aje mcm sekolah ween.mmg hampeh kan?? usah dilayan org gitu.payah kalo jenis yg xleh nak tima pendpt org bwh ni.atau suke membuli.jom toreh tayar kete dia nak?? huahaha

     
  • At 2:15 PM, Blogger Unknown said…

    uiks..nape camtu skali eh..x adil...
    tul tuh..kadang2 layan karenah budak2 yg byk masalah lgik better dr layan karenah org tua...ahahaha..wat sakit ati jer

     
  • At 7:23 PM, Blogger Shah CJ said…

    nurul: aku rekemen ko dgn k-riey je lah. senang dn kerja aku pun jadi mudah. muahahahha!

    consultan fee nanti masuk kt akaun aku eh.. hihi

     
  • At 10:28 PM, Blogger Kasawari said…

    Nurul.. cepat cepat.. kat danga bay ada mamat tabla solo.. sebelum retna sambar.. nurul cop dulu eh.. he he..

     
  • At 11:02 PM, Blogger NuRuL said…

    nadia yuna
    orait..dah boleh tersenyum :)

    wiween
    ween..orang yg punye kuasa camtuh lar..mintak2 simpang lar kita jadi gitu.

    chii
    itu lar..senakal-nakal budak boleh tahan lagi perangainya

    cikgu jawe
    ish..cikgu nih..dia muda trang tang2 nak bagi saya..pulak tuh orang dah ada bakal bini pulak tuh...tak bleh tuh..hehe

    kasawari
    hensem tak bro mamat tabla tuh..hehe

     
  • At 8:48 AM, Blogger mala_yusof said…

    "sengal" nya orang tuh..perkataan yang paling sesuai buat masa sekarang..lebih manis sket dari "bangang"..hahahahaha

    bile baca story ko, aku pun rasa sakit hati...

    sekolah tempat aku ngajar pon..ntah apa2.."org lama" xberapa ngam ngan "org2 baru"...

    aku lagi lah..cikgu luar diimport utk ajar subjek komputer kat sekolah dieorang..depan bukan main baik..belakang usah cakap lah...bila nak mintak tolong..terhegeh2 cari...king kong betulla..

    alamak..ter emo+terkeluar topik..tapi xpe la kan..tajuk pon dah "entry luahan perasaan"..

    apa pon nurul, sabar je lah...betul kata sapa ntah (dalam blog ko)..akan ada lagi best menanti kita di hadapan...

    tadaaa...
    bile2 ko free jgn lupe anta resepi roti tu kat aku..hahaha

     
  • At 9:27 AM, Blogger fsj said…

    akak, scary nye jadik cikgu.
    kite pun bakal cikgu gak tak lame lagi, :'(
    bukan sedey nak jadik cikgu,
    tp sedey kalo ckgu atasan layan kite camtu,
    akak sangat kuat, kalo kite mesti dah lame nanges kat situ jugak.
    tak suke cikgu tuh,
    ape die igt, die tu bagus sgt ke, biarla tak tau die bagus ke tak, tp dgn care die, kite nak ckp die sorang yg tak professional langsung dan takde perikemanusian. tak suke!!

     
  • At 9:28 AM, Blogger fsj said…

    satu lagi, kite add akak dalam blog roll ye,:)

     
  • At 1:20 PM, Blogger Mazarina said…

    sabaq nurul...memang camtu la...aku dulu hangin satu badan ngan big boss jugak...satu sek hangin..hehehe..tp taun ni, Tuhan kasi big boss yg baik la...hidup kan roda...

    aku dulu memang keje nak pindah jerk...tp skang rasa cam tak mau pindah plak...hahahhaa

     
  • At 6:26 PM, Blogger arsaili said…

    salam..office politic terjadi di mana2..memang susah deal dgn orang yg sebegini...sabar jer la

     
  • At 6:21 PM, Blogger Acaii Jawe said…

    Ya Allah, camtu nurul bleh sabar? kalaulah dia buat kat sy, kalau dia guru besarpun sy tak takut nak marah tau,hehehe..:) dia bukan bleh buang kita..mmg sengal cikgu yg bangang camtu..cepat2la mintak tukar cikgu nurul oii..betul sangat ckp cikgu jawe tu jahil murakab...nurul, jgn diam je..makin lama makin dipijak nnti..dia tu apa jawatannya?

     
  • At 7:00 PM, Blogger NuRuL said…

    mala_yusof
    gitu lar mala bila orang rasa diorg tuh ada kuasa..eii.mintak simpang lar kita jadik camtuh kan!!!

    khazinatulasrar
    uish..panjangnya nama awak dik..hehe..btw..salam kenal. Eh..jangan takut jadik cikgu..itu hanya sedikit yang duka..ada banyak lagi kisah sukanya..okies..nanti akak add awak ya.

    mazarina
    aku dengan students takde masalah rasenye..kalo 'Mem' tuh pindah ke sekolah lain..aku pon rasa tak nak pindah gak..hehe

    arsaili
    itu lar bro..mana-mana tempat mesti ada kisah ini kan..apa pon..sabo je lar

    faisal
    hehe.jangan emo acai..saya dah hilang emo nih..Dia tuh pengetua acai..biasa lar..cakap dia je yang kena betul..aduh..ntah lar.. memang nak tukar sangat2..tp banyak lagi prosedurnye..doa tuk saya yer!!!

     
  • At 8:20 PM, Blogger fsj said…

    akak, hehe, time kaseh, smangat sket nak jd cikgu, tp masih bersulam rase takot :p

    time kaseh for the add, tu name samaran je kat. cewah, ala ala penulis buku la plak :p

     
Post a Comment
<< Home