:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Monday, May 12, 2008  
 
 
Karya kreatif pelajar UITM Melaka
Hujung minggu yang sangat padat.. saya menghabiskan masa bersama dengan famili yang datang ke sini.
Lapang rasanya bila hati tengah tak tenteram dapat tengok muka Mak dan Ayah.
Ish..manja bebenor!!! Haha!!!
Kami langsung ke Melaka, untuk ambil barang-barang adik saya yang belajar di UITM.
Adik saya itu pelajar jurusan grafik. Sem ini merupakan semester yang terakhir bagi dia.
Saya sempat menjenguk sekejap Diploma Show yang memaparkan hasil-hasil karya pelajar-pelajar tahun akhir.
Saya sangat kagum..mereka-mereka ini dikurniakan bakar semulajadi betul lar..Kalau saya..takat lukis orang lidi tu pon dah cukup baik rasanya..hehe!!!
Oh ya..yang saya paparkan di sini hanya sebahagian dari hasil kerja pelajar bahagian grafik yang mana mereka ini dikehendaki mencipta satu promosi untuk satu produk pilihan mereka.
Macam design untuk billboard, banner, pamplet,packaging suma-suma itu lar.
Adik saya ini kata dengan eksen jer.. "photoshop itu dah macam main game jer skang"
Ceh!!! Adiknya dah terer tapi kakaknya ini bebal lagi nak belajor..huhu.



Dua gambar di atas ini membuat design untuk promosi butik bundle..tengok bill board tuh..macam real jer kan.



Yang ini adik saya punya..dia pulak buat promosi tentang homestay 'pusaka opah'

Promosi untuk cake house


Saya suka yang ini..promosi tentang butik pengantin.. klasik jer posternya!!!

Ini pulak promosi tentang nasi lemak

Maaf ya..gambo yang dipaparkan kureng memuaskan kualitinya. Saya hanya sempat menangkap menggunakan kamera hp saja!!!
Oh ya..terima kasih atas respon kalian untuk entry sebelum ini. Anda-anda semua lar penghibur di kala hati saya bermuram durja..haha.ayat!!!
posted by NuRuL @ Monday, May 12, 2008  
9 Comments:
  • At 9:05 PM, Blogger :: Wiween :: said…

    yg adik nurul punya tu cun..cantik.kreatif budak2 skrg ni kan? ;)

     
  • At 9:56 PM, Blogger Kasawari said…

    pernah sekali ker uitm melaka ni. seronok gak kat situ..

    wah kretif gak diaorang eh..

     
  • At 2:22 AM, Blogger Unknown said…

    bestnye...sape yg reti guna ps..mmg best ar..lgik2 yg kreatif..

     
  • At 4:47 AM, Blogger victoire said…

    tajuk blog cikgu ni macam cerita korea.
    successful story of a bright girl.
    bila baca alamat lak, teringat Onizuka Sensei.
    lepas tu terngiang-ngiang lah lagu 'poison' tema GTO tu.. hehe
    err.. wat iklan sikit.
    ke mane Cikgu Jawe menghilang!!

     
  • At 7:43 AM, Blogger NuRuL said…

    wiweeen
    a'ah ween..diorg memang kreatif..ini baru hasil budak2 grafik..kalo tgk yang budak2 fine art punye lagi akan kagum :)

    kasawari
    Uitm Melaka tak sepadat Uitm S.Alam.

    Chii
    Chii..nurul sampai skang tak reti2 lagi guna PS tuh..hehe

    K-riey
    Iye..tajuk saya memang di ambil dari cerita itu pon..hehe
    Itu suma hasil gabungan cerita jepun2+korea..hehe
    saya pon tak tau mana cikgu jawe menghilang..pegi bertapa agaknya..hehe

     
  • At 11:54 AM, Blogger Unknown said…

    tape..pasni masih ada masa lgik nk blaja..minta tlg adik nurul tunjuk ke..x pun..godek2 sendiri :p

     
  • At 5:22 PM, Blogger @xiM said…

    photoshop tak reti la nak pakai...skang saya pakai photoimpact jer nak edit edit gambor...

     
  • At 6:03 PM, Blogger NuRuL said…

    chii
    nak belajar memang dah lama..tp maleh jer sokmo..memang sapa pon tak dapat nk tolong kan..hehe

    axim
    photoshop ker photoimpact ker..suma saya tak tau..hehe

     
  • At 11:14 PM, Blogger AK said…

    cantik2 gak...

    best lak kalo leh men photoshop mcm men game... mmg minat bnda2 cmtuh... huhuhu

     
Post a Comment
<< Home