:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Tuesday, April 22, 2008  
 
 
Cerita hari ini
Pagi tadi saya ke sekolah untuk aktiviti kelab Rekacipta.
Sampai di muka pintu bilik guru, ada 2 orang pelajar india sesi pagi tengah tunggu sambil tersengih, seorang pelajar nih memegang sebungkus plastik gula-gula.
"cikgu, ambil ini" hulur pelajar itu kepada saya
Saya heran seketika..apa hal budak-budak nih baik semacam. Selalunye muka-muka mereka-mereka ini lar yang akan masuk bilik PK HEM saya dek kerana berbagai-bagai masalah displin.
"untuk apa nih" saya ambil sebiji gula2 kopi itu sambil soal. Dalam kepala ada gak terpikir benda jahat..kot budak2 nih nak pukau cekgu2 ker..haha..amenda punye imaginasi lar!
"saje cikgu..hari ini saya punye hari lahir" jawab pelajar tuh. Yang kawannye dari tadi tersengih-sengih.
" eh..ye ker..tipu lar" saya macam tak percaya
" betul lar cikgu..ini hari 24 april..saya lahir"
"betul cikgu..ini hari lahir dia..dia mau buat baik pada semua orang" sampuk kawannya.
"owh..ok" saya pun terus berlalu, still anggap mereka itu saja main-main.
Kemudian, mereka bergerak ke meja Kak Nor di depan meja saya, juga menghulurkan plastik gula-gula itu.
"owh..ini mesti hari jadi awak kan" kata Kak Nor.
Pelajar india itu hanya tersengih malu.
"oh..betul lar ye Kak Nor..Nurul ingat diorang main-main tadi"
"a'ah..betul. Dah tradisi orang india, kalau hari lahir mesti bawak benda manis..tak kira lar gula2 murah ke mahal ker. Kira macam manisan lar" terang Kak Nor yang ajar pendidikan moral..no wonder dia banyak tahu pasal adat-adat dan budaya pelajar kaum lain nih.
Owh..camtu rupenye.. ntah apa2 jer saya nih pegi pikir yang bukan- bukan.. tapi still saya tak makan pon gula-gula kopi tuh lagi..kenapa yer..hehe!!!
posted by NuRuL @ Tuesday, April 22, 2008  
8 Comments:
  • At 4:48 PM, Blogger Shah CJ said…

    takpe.. makan je gula2 kopi tuh. halal je.. budaya kaum india suka manisan nih.

     
  • At 10:46 PM, Blogger NuRuL said…

    cikgu jawe
    bukan apa cikgu..saya anti sket ngan budak2 india nih pasal selalu sangat buat hal..tu yg bila tetiba baik rasa pelik semacam..haha

     
  • At 1:52 PM, Blogger ~LoVeLyZz CoRnErZz~ said…

    okla tuhhh....

     
  • At 7:47 AM, Blogger AK said…

    kira ok la tuh...
    kalo dia bagi manisan yang btol2 tuh, mau manis mulut nak makan...

    gula2 tuh tak dimakan, maybe sbb rasa benda tuh kenangan ek??? hehe

     
  • At 8:36 AM, Blogger NuRuL said…

    lovelyzz cornezz
    aik..nih peminat saida ker nih..hehe

    ak_0143
    gula2 tuh tak makan sbb tak rasa nak makan lagi..hehe..boleh tak camtuh?

     
  • At 6:31 PM, Blogger Acaii Jawe said…

    slm nurul, waaa, bestnye kalau ngajar kat sekolah yg perlbagai bangsa, byk benda bleh belajarkan cikgu?hehhee

     
  • At 4:03 PM, Blogger NuRuL said…

    faisal
    ha..tul tuh acai..dulu masa jadi cikgu sandaran ngajar kelas peralihan saya siap belajar bahasa diorg lagi..hehe..dah jadi cikgu betulnih jer kesabaran kureng sket

     
  • At 6:18 PM, Blogger Megat said…

    jangan makan gula-gula banyak-banyak nenti kencing manis wakaka.

    salam kenal cikgu!

     
Post a Comment
<< Home