:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Friday, May 16, 2008  
 
 
Hari ini hari guru!!!
Tahun ini sambutan hari guru sekolah saya lain daripada yang lain.
Kami cikgu-cikgu di agih-agihkan kepada stesen-stesen.
Di setiap stesen, cikgu-cikgu akan memperlihatkan bakat masing-masing..

Stesen 1-Masakan
Saya diberi tugas di stesen ini..Tau lar saya nih terer memasak kan..haha..perasan.. Acara masak memasaknye dah di jalankan semalam. Disebabkan saya dah pegi beronggeng di Shah Alam, makanya hari ini baru saya tunjuk muka.
Di stesen ini, pelajar-pelajar akan dapat menikmati juadah-juadah free hasil air tangan cikgu-cikgunya nih..ha..bukan senang tau cikgu nak memasak untuk anak murid.
Menunya : Nasi lemak, bubur kacang, muffin coklat.
Kami ada lar baca sikit-sikit jampi serapah supaya nanti pelajar-pelajar itu akan sayang sokmo pada cekgu-cekgunya nih..haha.kamu-kamu semua tolong simpan rahsia ya.


Stesen 2- Mencanting batik


Stesen 3- Kraftangan

Stesen 4- Pameran sijil-sijil guru


Acara terakhir : Persembahan pelajar

Teater : Kerana Aku Seorang Guru

Sketsa dari Pelajar Pendidikan Khas

Maaf ya..Aktiviti di stesen-stesen lain tidak dapat di explain dengan lebih lanjut.
Saya sangat sibuk menjaga gerai yang tak putus-putus dikunjungi ramai itu.
Nak tau...disebabkan asyik melayan anak-anak murid makan saya, Kak Yanie, dan Kak Sal langsung terlepas acara jamuan untuk guru-guru.
Naik ke bilik guru..juadah-juadah hanya tinggal serdak!!!
Waa..sangat sadis..sapa pun tak ingat kat kami!!!
Tapi..takpe..nasib baik hari ini mood masing-masing sangat baik..layan je lar!!!

Tadi..masa nak announce anugerah untuk guru-guru, seorang cikgu bagitau kat saya..
"Nurul tau tak, nama nurul dalam top 5 list vote untuk cikgu Lemah lembut"
Haha..lawak betul rasanya. Saya yang selalu marah-marah..jerit-jerit ini dikatakan lemah lembut..adeh..deh!!!
Tapi iya..saya belum cukup lemah lembut untuk dapat anugerah itu..biar orang yang lebih berhak menerimanya..hehe!!!
Hadiah??? Ada larr dalam 3-4 lori..muahaha..perasan!!!



posted by NuRuL @ Friday, May 16, 2008  
11 Comments:
  • At 8:22 PM, Blogger AK said…

    wah... bestnya diraikan...
    tapikan teater tuh mesti kelakar kan..
    ala ingat lagi wat persembahan macam tuh, msti tak gempak... last minute punya keje... huhuhu

    adiah 3 4 lori??? mmg pasan...

    awak.. awak tak leh sengal2 kat sini... awak kan ayu & lemah lembut... ala2 perempuan melayu terakhir gitu...

    huhuhu

     
  • At 9:15 PM, Blogger khairul najmi yusof said…

    kerna ku seorang guru... tahun ni terpaksa jadi pelajar skeolah balik.

     
  • At 9:55 PM, Blogger Unknown said…

    kalo sambutan hari guru..part yg paling chii suka bila waktu tu..cikgu2 sumer dok melaram..pakai baju lawa2..pastu nnt dorang nyanyi2..sonok je dgr..walaupun pitching lari skalipun...lagu tu tetap best

    slalu gak dgr lagu guru malaysia =)

     
  • At 1:31 AM, Blogger hayad said…

    wah, dah sambut ke. sek aku next week.

     
  • At 7:25 AM, Blogger victoire said…

    ohh.. teringat zaman blakon mase ari guru form 4 dulu.
    panuh kontroversi.. hehe
    best gile kan sambutan hari guru kat skul.

     
  • At 8:07 AM, Blogger Shah CJ said…

    bestnye.. stesen masakan mesti paling glamer kan.

     
  • At 3:45 PM, Blogger mala_yusof said…

    selamat hari guru...:)
    "Guru Cemerlang, Negara Terbilang"

     
  • At 3:53 PM, Blogger Mazarina said…

    slamat hari guru....cuti dh dekat dah....wah bestnye!!!huhuhu

     
  • At 12:24 PM, Blogger :: Wiween :: said…

    waaaa menarik aktiviti tu nurul.mesti lakonan kerna aku seorg guru tu besh kan? ;)

     
  • At 8:41 PM, Blogger NuRuL said…

    ak_0143
    ish..awak silap lar..
    teater itu sangat touching..
    budak2 yang buat persembahan itu 2-3 minggu lagi dah buat preparation.
    err..saya dah memang pompuan melayu terakhir larr..awak baru tau ker..hehe

    khairnaj
    dah jadi pelajar..belajor rajin-rajin ya!!!

    chii
    ha..betul lar chi..time hari guru lar nak melaram baju lawa2 pon..hehe

     
  • At 9:19 PM, Blogger NuRuL said…

    hayad
    takpe lambat pon..masih juga disambut kan :)

    kriey
    hoho..lakonan apa yang anda pentaskan itu..mesti lawak kan..hehe

    cikgu jawe
    iye..memang stesen makanan paling glemer pon..sebab ada saya kot..hehe

    mala yusof
    yess..selamat hari guru jugak :)

    mazarina
    tak lama dah cuti tuh..sabo ek :)

    wiween
    yup ween..teater itu memang bleh buat orang terharu..tapi budak sek nurul nih hampeh..tak reti nak menghayati..siap ada sound2 effect lagi..hehe

     
Post a Comment
<< Home