:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Tuesday, February 20, 2007  
 
 
Dari Hulu Perak ke Hulu Selangor
Tinggal sehari saja lagi saya akan bergelar warga guru, tinggal sehari saja lagi untuk saya bermalas-malasan di rumah. Alamak, rasa sedih sebenarnya. Al- maklum saja, hampir setengah tahun saya jadi anak dara pingitan Encik Yusof & Puan Salmiah, tempoh yang sangat-sangat lama. Walau kadang-kadang ada pertelingkahan antara saya dan adik-adik, ada rasa terkilan dengan mak dan ayah sampaikan kadang-kadang saya rasa tak sabar-sabar nak tinggalkan rumah tapi serius, sekarang nih saya tak dapat nak gambarkan perasaan saya, saya sedih, saya nervous, saya takut dan macam-macam lagi. Huwaa..dah nak mula lar Cik Nurul nih perangai lama dia.

Saya akan masuk ke ‘dunia baru’ dan di sana nanti lar permulaan hidup baru saya. Dan saya baru perasan, saya akan berhijrah dari Hulu Perak ke Hulu Selangor..haha. Kata salah seorang sedara saya “ngam betul ngan hulu-hulu nih”. Masih terlalu awal untuk saya ramalkan kehidupan saya di Serendah nanti entah bagaimana agaknya tapi setiap orang inginkan yang terbaik, dan saya pun harap saya akan dapat bina hidup yang bermakna di sana. Please..please, doakan saya agar saya akan tabah dan cekal hati.

Alhamdulillah, urusan rumah sewa pun dah selesai, agak bertuah juga saya nih kerana kos sewa rumah di daerah itu sangatlah murah berbanding di KL, satu rumah 3 bilik di situ hanyalah RM 250, sangat murah kan. Segala persiapan pun dah ready, baju-baju kurung saya tak dapat nak bawa kesemuanya, makanya saya bawa ngam-ngam sampai ke cuti sekolah bulan 3 nanti ( haha..belum apa-apa saya dah fikir cuti sekolah..anak sapa lar nih). Untuk tempoh awal-awal nih,saya tak beli tilam pun, takpe lar berkorban sikit tido atas 2 lapis toto sebabnya saya dah aim, dapat gaji 1st nanti, saya nak beli tilam sekali terus ngan katil yang double tuh ( haha..berangan lagi). Uish..banyak benda nak difikirkan untuk hidup jauh ngan famili nih..hidup orang bujang. Hidup serba tak lengkap, ye larr, dengan kehidupan yang tak bergaji selama 3 bulan nih..kewangan yang tak stabil mana mungkin saya nak beli segala kelengakapan macam di rumah. No more TV, no more washing machine, no more peti ais. Bersedia lar Cik Nurul hidup serba kekurangan. Alah…mula-mula kan, ada tempat tinggal pun dah bersyukur, alah bisa tegal biasa lar ( haha..bunyi cam berlagak jer). Dari segi fizikal macam semua dah ready, dari segi mental..uish..saya hanya mampu berharap jika rezeki saya sememangnya tertulis di sana, saya kan kuat dan cekal, dan segala urusan-urusan saya akan menjadi lebih mudah.

Tengokkan gaya persiapan-persiapan saya nih..iye-iye cam dah ready nak pegi tapi dalam hati tuhan saja yang tahu. Caiyo..cikgu Nurul!!!

posted by NuRuL @ Tuesday, February 20, 2007  
1 Comments:
  • At 12:48 PM, Blogger Assaif S.N said…

    wah... dah nk jadi cikgu ye? bes2.. didoakan yang terbaiklah untuk cikgu nurul kite ni

     
Post a Comment
<< Home