:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Wednesday, January 31, 2007  
 
 
Alahai..anak dara

MENU HARI INI

Sayur Bayam Masak Lemak :: Udang Masak Kicap :: Kentang+Tauhu Goreng Berlada :: Sambal Belacan :: Ikan Masin Goreng

Beres urusan masak memasak dalam pukul 12 lebih.Usai kemas dan hidang menghidang nih, aku masuk bilik air mandi kali kedua untuk hari nih (ekceli..dah jadi habit aku lepas masak mesti kena mandi).
Then, aku berkurung dalam bilik ulang menonton CD With Love. Tak habis satu CD, kepala dah berat, mata dah ngantuk. Jadinya, naik katil dan aku pun terlelap.SMS dari Ayie tanya kabar pasal posting mengejutkan aku dari lena itu. Setengah jam juga aku terlelap rupanya. Owh..mak pun dah balik dari kerja. Waktu aku nak ambil wudhu untuk zuhur, Mak suruh sendukkan nasi sebab ayah pun dah balik dari surau.
Dan..OK OW..aku tengok dalam periuk beras masih memutih. Ya Allah..aku lupa nak petik suis rice cooker itu tadi..cuainya ko nih Nurul!!!Mujur lah ada lebihan nasi sejuk semalam yang mana tadi aku tergerak untuk buat nasi goreng. Cukup lah untuk Mak dan Ayah makan berdua dulu. Mujur juga mak + ayah tak bising..hehe.
Memang selalu-selalu itu, aku akan letak nasi dulu untuk dimasak, tadi pun sebenarnya dah tergerak nak letak nasi jugak dulu tapi entah camne..aku pi siapkan segala lauk pauk tuh dulu.
Aduhai..Nurul..melayang kemana fikiran ko nih!!!
So lepas nih, apa-apapun first thing yang kena buat bila masuk dapur masak nasi dulu yer macam selalu-selalu tuh..ok wahai anak dara!!!

Okeh..learn from the mistakes kan..so lepas nih aku akan make sure kan aku beringat!!!

posted by NuRuL @ Wednesday, January 31, 2007  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home