:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Tuesday, May 27, 2008  
 
 
Takde apa nak cerita
Selamat Pengantin Baru untuk Abg Nuar saya dan Isterinya Kak Suzie.
Saya agak rapat dengan Abg Nuar saya ini..tetiba saya rasa cam kehilangan seorang abang pulak..huhu.
Ish..orang hepi-hepi dia pulak nak sedih kan…apa daaa!!!!


Alhamdulillah..saya selamat sampai ke kampong.
Jumaat malam, lebih kurang 20 minit sebelum sampai, dapat sms dari mak
“Dah sampai mana? Mak di rumah makwe, singgah lar sini nanti”
Owh..ya.. Minggu awal cuti ada kenduri kawen sepupu saya.
Dah jadi tradisi family kami, time kenduri kawen cam gini larr nak berkumpul sanak sedara pon.
Sampai, saya terus singgah di rumah makwe saya itu..
Terasa diri ini jadi tumpuan pulak tatkala sampai tuh..muahaha..perasan btol.
Dah menjenguk muka takkan nak duduk saje kan..jatuh lar saham gue :P
Jadi saya pon tolong ikat bunga-bunga telur yang banyak itu..lebih kurang pukul 12 lebih baru balik ke rumah sendiri.
Sabtunya pulak,
Saya bersama-sama rombongan family menghantar pengantin ke ipoh.
Pengantin lelakinya yang sepupu saya. Sampai di sana..hujan renyai-renyai.
Kata orang…hujan rahmat!!!
Malamnya ada berkumpul balik di rumah makwe saya itu.
Ada tahlil dan makan-makan sikit.
Tak jemput ramai orang pon..hanya adik beradik kami saja.
Yang tua-tua amik peluang untuk sembang-sembang sambil sudahkan keje yang tak sudah.
Kami yang muda-muda nih buat apa tau???
Layan konsert akhir AF…bagus..bagus.. anak muda zaman sekarang ..huhu
Ahad..kenduri di pihak kami.
Teringat dulu, waktu kecik-kecik kalau time kenduri
Saya yang lar yang paling gedik nak enterframe jadi tukang bagi bunga telur.
Tak payah orang suruh pon saya secara sukarela menawarkan diri
Make up bagai nak rak…pakai baju glemer-glemer lagi tuh..
Tapi bila dah jadi anak dara sunti..orang suruh lar macam mana pon..
Eiii..tak kuasa I…Malu tau!!!
Saya lebih tertumpu pada acara-acara belakang pentas..hehe
Walaupun kenduri dibuat secara catering,
Hidangan pengantin selalunya kami akan masak secara bergotong royong.
Yang jadi ketuanya selalunye mak saya .
Masak itu..masak ini..gubah itu..gubah ini.
Sedar-sedar waktu rombongan pengantin sampai
Kami-kami yang di belakang pentas ini masih dengan baju basahan ok!!!
Kalau ikut saya dah malas nak tukar baju..tapi mak ajak balik rumah tukar baju jugak.
Kami ke kenduri balik dengan baju yang baru..badan yang wangi.
Rombongan pengantin hampir nak balik dah pun.
Selesai..sedara mara kami pulak ambil alih meja pengantin.
Ratah itu..ratah ini..ish..rugi betul rombongan tadi tak habiskan lauk-lauk yang ada.
Ala..tak yah nak cover malu sebenarnya..hidangan itu memang untuk anda.
Tapi dah anda tak mau makan..kami-kami lar tukang menghabiskan makanan itu.
Saje jer sebenarnya saya tak mau makan awal-awal..nak makan lauk pengantin yang spesel itu..hehe
Yang lebih syoknya…boleh pengantin pon sekali join makan dengan kami..
Eleh..tadi cover lar tuh makan sikit..hehe
Okies..itu saja lar nak cerita untuk kali ini..
Adios..amigos!!!!








posted by NuRuL @ Tuesday, May 27, 2008  
7 Comments:
  • At 5:50 PM, Blogger AK said…

    tajuknya takde nak citer apa...
    skali bukak panjang berjela! huhu
    bila giliran chekgu nurul lak???
    saya nak karaoke! haha

     
  • At 7:12 PM, Blogger :: Wiween :: said…

    tahniah & selamat pengantin Baru buat abg nuar nurul! beshnye kawin..huhu bilelah turn ween lak kan? isk isk

     
  • At 8:45 PM, Blogger hayad said…

    aku rs time aku nnt takdenye aku nak kaver2.aku nak rembat je mkn.bab2 makan ni aku mmg tak reti nak kaver2,haha

     
  • At 10:14 PM, Blogger mala_yusof said…

    bile giliran ko lak??
    hehehehehe..
    soalan biasa bile umur dah masuk suku abad neh...

     
  • At 1:29 AM, Blogger victoire said…

    pergh, makan beradab sure spesel kan!
    kalu saye memang tak cakap byk.
    ngan talam saye bantai, hehehe.
    ni best musim cuti skolah, banyak kenduri kawen.
    kalu family sndiri kawen lagi best sbab bley jadi back stage stuff skali kan.
    sronok gile wat keje ramai2.
    lapar terus makan, sambung keje balik.

     
  • At 3:55 AM, Blogger Shah CJ said…

    hahaha! apasal eh pengantin mesti tak abeskan hidangan makan beradab tuh? kecik ati tau org dh masak penat2.. huhu

    tapi kan.. bg sedara mara yg tgk dr jauh. doa dlm hati.. cepat2 le abes makan. org nk perabih juga.

     
  • At 3:59 PM, Blogger NuRuL said…

    ak0143
    panjang2 pon..takleh nak lawan entry2 awak yang laaagi panjang tuh :P
    turn saya??? tunggu larr 1-2 thn lagi kot..doa2 yer:)

    wiween
    soalan untuk nurul gak..bila larr turn nurul..huhu..hehe

    hayad
    haha..i know u very well:)

    mala
    yupp..soalan standard yang sangat maleh dah aku nak jawab..huhu

    kriey
    ish..takkan sampai ngan talam pon awak nak bantai..cover arr sikit..hehe
    kenduri sedara mara memang best...dapat kumpul2 ramai..
    time tuh larr pon yang jarang balik kampung akan jengah muka :)

    cikgu jawe
    ha..tuh lar pasal cikgu..orang masak untuk rombongan diorg..tp tak habis..
    tapi kalo sedara saya nih..
    di rumah pengantin pompuan baru nih..kami tukang menghabiskan hidangan..di pihak kami..kami pon tukang melicinkan pingan-pingan lauk itu..hehe

     
Post a Comment
<< Home