:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Wednesday, May 28, 2008  
 
 
Shopping raye???
Sebelum cuti, masa cakap-cakap dalam phone dengan mak

“ayah cakap, tahun nih cikgu yang sponsor baju raya yer”

“ala..”

“ye lar…setahun sekali kan”

“ok..ok..oraitttt”

“ala..bila lagi..mana tau yang ini yang pertama dan terakhir” Ayat mak saya.

Aiseh..saya cukup lemah bab ini..mak saya nih pandai betul guna psikologi.

Ala..sebenarnya tak kisah sangat pon..ye lar..bila nak bagi family merasa rezeki yang saya dapat kan.

Cuti ini saya amik peluang, lagi pulak dengan Jakel yang tengah ada sale sekarang nih kan..

Petang semalam, lepas mak ngan ayah habis keje kami ke RiaModa ( cawangan jakel ) di Simpang Pulai.

Dalam keta saya cakap ngan mak

“Kali nih kita tengok kain untuk baju ayah ngan adik-adik je lar ek”

Mak hanya angguk saja.

“Baju kita bulan depan lar, nanti orang tengok kat KL kalau ada sutera cina yang lawa”

“ikut aja larr” kata mak.

Tapi…….Harraaam!!!!

Boleh caya ker…bila dah dikelilingi ribuan kain yang bermacam corak itu..

Last..last..dari tak nak beli..2 pasang kain sorang untuk saya dan mak saya.

Lagi best…mak dengan ayah saya..boleh beli carpet lagi tuh..

Aduhai…kaya kroni-kroni Jakel itu.

Baju Mak ngan Ayah saya

Kain untuk baju Melayu adik-adik..tahun ini warna biru tema kami :)

Baju saya??? Mana leh tunjuk..tak suprise okies..hehe :)

posted by NuRuL @ Wednesday, May 28, 2008  
10 Comments:
  • At 5:36 PM, Blogger Acaii Jawe said…

    slm nurul,
    waaa, awainye pilih baju,hehe..ngah fikir nak pakai corak warna apa tahun ni,huhu...:) raya 1/10 kan?hehehe..posepun belum lagik..

     
  • At 5:57 PM, Blogger AK said…

    erk??
    raya pe???
    deepavali???
    pose pown tak lagi oii...
    huhu

     
  • At 7:36 PM, Blogger NuRuL said…

    faisal
    salam acai :)
    haa...plih awal2..pas nih simpan duit..budget tuk duit raya pulak...huhu
    Jom pakai biru acai..biru itu kan chelsea..hehe

    ak0143
    ala..cakap je larr awak jeles :P
    Like u said before..saya orang yang mempunyai perancangan yang awal:)
    Dan lagi satu..untuk pengetahuan awak..dah ada tailor yang tutup tempahan untuk baju raya tau..huhu

     
  • At 8:49 PM, Blogger victoire said…

    raye? baju raye? raye poser?
    sob.. sob.. uwaaaaaa!!!!!

    hehehe
    lame gile tak merasa suasana raye.
    da 2 taun raye di perantauan.
    rindunye kenangan gi cari kain baju melayu!

    nway mesti rase puas dapat sponsor baju family kan?

    ni x sbr nk keje dpt gaji ni.

     
  • At 9:09 PM, Blogger :: Wiween :: said…

    nurul,
    beshnye soping kain..huhu kite lama da x pi jakel.windu nak soping kain baju lak ni.hehehe

     
  • At 10:35 PM, Blogger hayad said…

    biru lagiiii???

    adoi la si peminat biru neh!

     
  • At 1:06 PM, Blogger Zool Blogger said…

    Takpe ..
    Bagus kalau belikan parent dari hasil usaha sendiri..
    Semoga diberkati


    Zool
    http://www.ligakampung.com/blog

     
  • At 8:59 AM, Blogger Kasawari said…

    bagus nya Nurul.. tahniah...

    mesti parents nurul terharu kan..

    lawa kaler tema biru tu.. macam biru keadilan kan.. he he

     
  • At 12:16 PM, Blogger NuRuL said…

    kriey
    sabo..sabo..
    jgn sesedih ya :)

    wiween
    shopping awal2 sementara ada duti lebih nih ween :)
    nurul suka shopping di jakel nih..banyak choice :)

    zool
    salam kenal :)
    ya..semoga rezeki saya selalu diberkati

    kasawari
    err..tima kaseh :)
    setahun sekali bro..
    biru keadilan eh..hehe

     
  • At 12:18 PM, Blogger NuRuL said…

    hayad...
    aiseh..tertinggal pulak
    bukan aku pilih biru nih dayah..mak aku yg pilih..hehe

     
Post a Comment
<< Home