:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Sunday, April 13, 2008  
 
 
weekend blues..huhu
Saya ke pesta buku sekali lagi bersama-sama Siti, K.esha, Syuhada, dan besday girl Cik Dayah.
Tak sesia sebabnya saya terjumpa dengan buku yang dah lama sangat saya nak beli.. mak saya mesti suka punye lar sebab kami memang pengikut setia kisah Salsabila Fahim tuh masa dikeluarkan tiap-tiap hari di paper utusan dulu.
Saya juga beli lagi sebuah novel dari jemari seni publishing.. 'surat ungu untuk nuha' novel ini direkomen oleh salah seorang member.
Sebenarnya salah satu tujuan saya bertandang kembali ke Pesta Buku ini jugak adalah untuk cari buku rujukan untuk pelajar-pelajar saya. Pihak sekolah dah order sebenarnya sebelum ini, tapi saya tak lar mewajibkan.. bahaya ooo nak wajib kan nih..kang tak pasal jadi isu buletin utama kat tv3 tu pulak..huhu.
Bila dah habis buku-buku di makmal..baru lar ada 7-8 orang pelajar nih terhegeh-hegeh nak beli..eii..sengal tol. Tapi disebabkan cikgu mereka ini baik hati..saya pun bersetuju lar nak tolong belikan..puas lar pusing2 4 dewan kat pesta buku..tapi hampa betul..stok dah habis.
Nak tak nak,kena lar saya mencari di Pustaka Mukmin Jalan TAR.
Di tengah-tengah kesibukan kereta sana sini..hujan pulak ala-ala nak lebat. Sampai pustaka mukmin pulak, ada 5 buku jer yang tinggal..adeh lar..saya pelukan 8 buah semuanya..means that kena cari lagi 3 buah. Kakak kat situ suh saya cross jalan tgk kat Minerva di seberang nun.
Jadinya, dalam hujan renyai-renyai tuh bersama-sama dengan plastik buku itu, saya pun terkedek-kedek lar menyeberang jalan itu.
Sekali bila dah sampai..dushh..!!! Adoi mak..boleh saya tergelincir jatuh gedebuk..Erk..saya dah malu ok..tapi boleh lagi buat muka selamba bangun lap2 kotor kat baju pastu terus buat dono masuk dalam minerva tuh..dalam hati tak tahan nak gelak dah sebenarnya..uwarghh..sengal!!! Mujur lar mamat2 pakistan yg duk edar brochure depan euromoda tuh buat2 muka paham +simpati..kalo diorg pon gelakkan saya..tak tau mana nak letak muka yg comel ini di kala itu..ahakss!!!
Eii..rasa macam nak jer esok saya cakap pada students-students saya itu..
'demi nak mendapatkan buku korang nih..cikgu dah melalukan pengorbanan paling besar terpaksa cover malu di tengah-tengah KL okies..kalo sengal malas nak belajar lagi tak tau lar'
Tapi..bila diingat-ingat balik kejadian itu..saya akan gelak sorang-sorang..ish..ish..kalut betul!
posted by NuRuL @ Sunday, April 13, 2008  
5 Comments:
  • At 10:13 PM, Blogger hayad said…

    rugi aku tak nmpk ms hang terpelecok tu,kekeke.aku penah baca, kalo kita jatuh tu, dosa kita pun kurang. ia as kafarah dosa kita mn yg ada ;)

     
  • At 7:25 AM, Blogger AK said…

    baeknya chekgu nih...
    jalan tar??? wah tempat bermaen2 tuh...
    dulu penah gak nak beli buku byk2, buku kat u ni abes lak... so nak beli 3 buah buku rujukan...
    kat situ lah carinya... kiranya tu syorga kedai buku la...
    and, mamat euromoda tu mmg slalu konon2 bagi flyers... takde keje len ke hapa...
    dan insap utk ke restoran insap kat situ.... malam tuh kitowg smua saket pewot! hampeh je...

     
  • At 10:38 AM, Blogger khairul najmi yusof said…

    pergorbanan soerang cikgu.

     
  • At 1:04 PM, Blogger arsaili said…

    Dah baca dah surat ungu utk nuha..good masterpiece

     
  • At 9:41 AM, Blogger NuRuL said…

    hayad
    sakitnya masih terasa nih tau..owh..betul yer kafarah atas dosa yg ada..alhamdulillah!!!

    ak_0143
    cekgu yang nih memang baek..sangat baek kan..haha!!!

    khairnaj
    ha..itu lar pengorbanan seorang cekgu..anak murid gak tak sedar2 lagi

    arsaili
    yup..saya dah habis baca..sangat best!!!

     
Post a Comment
<< Home