:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Saturday, September 10, 2005  
 
 
Minggu Stress!!!!
Isnin (5/9/05)
last2 minutes bagitau kitaorang guru pelatih sepatutnya AJK hadiah untuk sambutan bulan kemerdekaan. Geram gak aku apsal larr tak bagitau awal-awal time sblm cuti hari tuh, patutnya time budak2 ade ujian dulu kitaorang dah boleh balut hadiah2 tuh.

Pengetua panggil jumpa dia, komen pasal laporan pekeliling ikhtisas yang dia suruh kitaorang buat ..katanya laporan tuh langsung tak sistematik..dari segi presentation OUT!!! Komen dia lagi kitaorang tak pernah nak nyebokkan diri tanya ade ape kerja yang boleh dibuat ke tak..seolah-olah katanya..takde kerja lagi bagus (dalam hati aku..memang pun. Banyak bende lagi aku nak pikir). Then dia bagi lagi satu keje kat kitaorang, rancangkan satu kertas kerja projek yang melibatkan KO-K, Akademik, & sahsiah pelajar. Katanya dia takde chance nak observe kitaorang so dgn cara dia bagi kitaorang keje nih, dia bleh larr nilai kitaorang nih di tahap mana..sabo je larr..bak kata Kak Ida..Gila kuasa!!!!

Puan Ainon pulak mintak aku rancangkan untuk keceriaan lab kimia. Aku cakap kat dia aku tak berani janji, kalau sempat..boleh larr..ye larr..ade 3 minggu je lagi!!!

Time waktu math, kononnya nak buat kelainan lar aku bawak budak buat aktiviti kat luar kelas untuk topic sudut dongak&tunduk, sekali lokasi tak sesuai..banyak nyamuk!!! Sekali ngan aku tergaru2..last2 aku mintak budak balik kelas balik.

Warghhh..tension gile hari nih!!! Ngan pikir bile Dr. wan nak dtgnye…dah nak mula stress!!!

Selasa (6/9/05)
Belum waktu rehat, ade cikgu dtg tanya apsal kitorg tak mula balut lagi hadiah2 tuh…Ya Allah!!! Dalam hati aku memang mendidih larr…dah larr bagitau last2 minutes…nak cepat2 lak tuh padahalnye penutup tuh 21hb nanti. Ingat keje kitorg nak buat bende tuh jer ker…pikir nak buat lesson plan lagi..diorg ye lar tulis 2-3 ayat dah boleh.

Time kimia tertunggu2 gak aku kot-kot Dr. Wan dtg..tak dtg pulak…ishh..suspen btul bila dia nak dtg…Ok gak larr dia tak dtg sbb budak2 nih susahnya nak dicontrol kalau buat amali..muka ngan volume suara aku memang dah lain larr. Senggugut dah satu hal dah!!!

Satu hal lagi… cara aku marking kertas math budak mcm dipertikaikan … sebabnya..2-3 org students cam tak percaya larr bleh dpt markah tinggi, paling diorg tak sangka izzat yang dulu tak penah2 lulus dpt 82…dalam erti kata lain kononnya aku tak reti nak marking larr…sabo je larr…yang bagi aku marking tuh wat per!!! Dah dia tak puas hati sgt..aku bagi bagi balik kertas izzat tuh suh dia check balik.. pelik tul aku…patutnya suka larr bile students dah improve. Dah btul budak tuh jawab..aku bagi markah ikut yang sepatutnya larr.

Bertambah-tambah larr stress aku!!!!huwaaaaa!!!!

Rabu (7/9/05)

Time kimia, buat amali lagi tapi alhamdulillah..ok sket larr budak2 nih. Masa aku tgh explain kat grup depan tuh, ade yang main-main kt blkg.. Adam sound bdk2 nih… “sian kt cikgu..kang cikgu bad mood cam semalam kang” Erk!!! Tau diorg aku bad mood rupenye!!! 4-5 org students jumpa aku Tanya bile nak buat xtra klas, diorg nak mintak ajar balik basic kimia..tak sangka lak aku diorg nih serius…pikir2 balik memang aku kena ajor balik sebab diorg nih basic kimia lemah sgt!!!

Dr. wan dtg mengejut..waktu kimia dah lepas, dia ckp nak observe tuk math!!! Aku dah larr tak prepare ape-ape tuk math sebabnya nak buat ulangkaji.. bagi budak buat soalan jer..tawakal jer larr..Tup-tup aku baca komenà prestasi baik, Ada kemajuan! Biar btul die nih tapi Tanya dia balik, dia kata aku dah nmpk confident berbanding dia observe sblm nih…Erk!!! Aku rasa cam kelam kabut jer tadi..tp mybe larr cara cam tuh yang dia nak… aktiviti students lebih banyak..Alhamdulillah…ade sekali lagi!!!

Time kitorg sembang-sembang ngan Dr. Wan, dia Tanya btul ker kitorg nak jadik cikgu… 2-3 arinih memang aku pikir gak…Aku tak nyesal sebenarnya tp ntah larr bila suma bende dtg sekaligus…baru larr aku tau stressnye cikgu2 nih. Bagi aku…kalau setakat cikgu kena bagi tumpuan tuk improve kat students, takde stress manenya. Agaknya Hishamuddin kena pikir balik lar bende2 nih...bincang balik ngan menteri2 lain..memandai aku jer larr..heheh

1st time malam tuh aku tido ngan lenanya..blum kul 9 aku dah lelap dah!!!!
posted by NuRuL @ Saturday, September 10, 2005  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home