:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Sunday, June 29, 2008  
 
 
Takde tajuk

Ber ‘blog’ bukan lagi jadi perkara utama buat masa ini.
Kesian blog saya nih..tak di pedulikan sangat.
Jangan lar dia merajuk..huhu.
Sepanjang minggu ini, saya keluar pagi balik petang pukul 5-6
Penat sangat-sangat larr rasanya..huhu!!!
Malam..belum pukul 10..mata dah rasa berat sangat-sangat.
Oh ..ya..terima kasih pada Kamal dan Maza.
Isnin nih baru akan dibincangkan pasal tema itu dengan guru media.
Kita tengok lar..tema siapa yang akan di pilih ya..hehe.
Hadiah? Nanti claim dengan pengetua saya yer :)

Ok..back to entry.
Apa pandangan anda-anda semua bila dapat pasangan hidup yang tak sama taraf?
Contohnya..anda lulusan ijazah..tapi si dia lepasan SPM.
Pada yang lelaki mungkin biasa saja kan..
Tapi bagaimana pada yang wanita?
Boleh terima tak keadaan cam nih?
Atau nanti akan timbul konflik ?
Di sekolah saya, ada jugak yang alami senario sebegini.
Ada yang sangat bahagia di mata saya..tak kurang ada yang bergelut dengan masalah.
Tapi saya sangat tak suka bila ada yang mengungkap sebegini

“Saya kagum dengan awak sebab boleh terima orang yang bukan lulusan ijazah sebagai suami”

“ish..tak boleh lar..kalau saya..saya nak orang itu mesti atas dari kita. Tak Master pon..kurang-kurang degree.”

“ Kak *** nih pon..kalo nak adjustkan orang..tengok lar sama dia tuh camne..sama tak dengan kita”

Ya..saya tahu..setiap orang ada pendapat sendiri..ada angan-angan masing-masing, tapi perlu ker awak nak canangkan benda yang sama setiap kali.
Perlu lar nak ceritakan betapa tingginya taste awak sampai orang yang dengar jadi meluat.
Tak suka larr..saya rasa macam dah underestimate orang dah bila cakap camtu.
Bercakap memang mudah kan..tapi andai kata lar saya nanti alami perkara sebegini saya harap saya akan ada kekuatan untuk menempuhnya.
Kebahagian satu rumah tangga itu bukan terletak setinggi mana pelajaran yang kita ada..tapi tolak ansur sesama pasangan. Belajar lar setinggi mana pon tapi kalau dalam diri sang suami tuh tak ada rasa tanggungjawab..tak de makna pon kan!!!

posted by NuRuL @ Sunday, June 29, 2008  
11 Comments:
  • At 7:20 PM, Blogger Rashid said…

    Salam Nurul. Terimalah apa yang ada pada dirinya..janji dia boleh bawa kita menuju keluarga bahagia yang dirahmati Allah s.w.t... tang rezeki tu...boleh diusahakan.

    p/s izinkan saya link ur blog. tqvm

     
  • At 10:59 PM, Blogger AK said…

    saya pown tgh konflik nih...
    saya lepasan mtriks.. tgh nak amik degree...
    saya tgh minat sowang budak lepasan tadika kemas...
    menjadikah kami???
    *eheh! tiba2 jadi abang kucing*

    maaf kak.. gurau je...
    tu la kan...
    tak abes2 dari zaman dolu2 lagi anatar dua darjat nih...
    skunk nih miskin-kaya kurang sket orang alami, walaupun ada...
    skrg ni more to kelulusan kan...

    hurm tah la...
    saya tak ske bersikap prejudis...
    tapi saya tak mampu ramal masa depan...
    mungkin akan datang saya akan berfikir begitu juga dengan membanding kelulusan...

    senang2:
    teori - takyah bezakan manusia nih dengan apa2 pown...
    praktikal - susah nak buat

     
  • At 9:00 AM, Blogger Nurul Nadiah said…

    waaaaaaaa.
    sedih.

    nadia baru nak buat entri cenggini.
    tak sangka sis da buat dulu =)

    btw kan. nadia punya pendapat tersendiri dalam hal ini. sebab nadia sangat faham dan sangat mengerti. mungkin nadia dlm situasi ni? hah. yg itu biarlah rahsia. =p

    pada nadia.
    manusia itu unik!
    setiap individu berpotensi untuk mengembangkan bakatnya. Tidak semestinya dengan SPM tak boleh berjaya! Rezeki itu kan ada di mana-mana. Dengan usaha. InsyaAllah. segalanya akan baik.

    mental mcm ni kena ubah.
    kenapa mesti membezakan darjat?
    saya memang tak setuju sungguh tao.

    =)

     
  • At 12:46 PM, Blogger Nurul Nadiah said…

    83 = tahun lahir dia
    85 = tahun lahir saya

    so jadila 8385
    =p

     
  • At 12:53 AM, Blogger @xiM said…

    hmmmm kalau tak membangkit di kemudian hari kira ok lah tu....

     
  • At 2:28 AM, Blogger victoire said…

    tak kisah kelulusan ape..
    asal cukup makan minum rumah semua suda..

    kan best idup zaman dulu..
    bercucuk tanam ke laut je..
    tak yah pikir blajo tinggi2 sume.

    huhuhu

     
  • At 9:22 AM, Blogger NuRuL said…

    rashid
    thanks dtg ke sini..nanti saya add link. yer..menjadi pembimbing ke jalan diredhaiNya itu lebih penting sebenarnya

    kamal
    ish..nak kena budak nih...main2 pulak dia yer :P
    bercakap memang senang..nak mengotakan apa yang dicakap itu larr sebenarnya payah..hehe

    nadia
    betul tuh cik nadia..ada pakcik sis dari lulusan SPM..mula2 keje jadi storekeeper saja..tapi skang disebabkan rajin+tekun..dia dh jadi manager kt tempat keje die tuh.
    ok..owh..si dia sebaya saya rupenye :) semoga berbahagia ya :)

    axim
    hurmm..tul tuh axim..kadang2 bila bergaduh abis smua di ungkit payah gak kan.

    kriey
    zaman dulu ngan zaman skang tak sama bro...hehe

     
  • At 11:16 PM, Blogger Kasawari said…

    Salam nURUL..

    sampai tak der tajuk .. ermmm..

    tentang pasangan tu.. tak kira ler taraf pendidikan masing2.. jika sama2 bersefahaman dan saling menghormati.. tak jadi masalah..

    yg jadi masalah bila ego melanda diri..

     
  • At 8:49 PM, Blogger Mazarina said…

    wawawa...bgs entry ko neh...current issue yg slalu dialami...2 pupu aku pown kawen kes cam ni gak...tp hepi jerk...mula2 mak bapak x bg, lame2 jd sejuk ati...

    aku nak wat entry psl jodoh la..hhahhaa...dulu ade tjumpe satu artikel menarik...huhuhhu

     
  • At 10:34 AM, Blogger :: Wiween :: said…

    semuanya bergantung kpd individu tu nurul..kalo psgn tu baik..walaupun x sama taraf akademik ape slhnya..kalo sama taraf pun..tp pangai cam syaiton x guna jugak kan? ;)

     
  • At 5:50 AM, Blogger azizi said…

    asalkan sekufu .. itu penting. beriman, ..boleh membimbing.
    .... sebenanrnya manusia sekrg yg buat isu tu.

     
Post a Comment
<< Home