:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Saturday, June 07, 2008  
 
 
Nak jadi budak balik boleh..huhu
Gambar ini di shoot oleh Muaz.
Tempatnya di kampung saya :)

Esok last cuti sekolah..saya baru balik dari Melaka.
Badan sangat letih..kaki lenguh-lenguh.
Oh..sebelum mula mem 'bz' kan diri..mau jawab tag dari Ween dulu.

Kenangan zaman kanak-kanak saya :)

Saya dulu awal-awal tinggal dengan opah+atok.
Hujung minggu baru mak+ayah balik ke kampung jenguk saya.
Ingat lagi dulu..saya tak lepas amik peluang untuk ikut arwah opah saya ke kedai di pekan untuk beli barang..sebabnya saya akan dapat upah untuk beli coklat ataupun ais krim..suka sangat lar masa tuh..walaupun aiskrim yang dibeli bukan lar mahal cam cornetto tuh.
Tinggal sama-sama dengan opah menjadikan saya cucu yang sangat dimanjai..ditatang..digomol2 oleh makcik-makcik saya.
Satu bonus juga bila Arwah opah rajin belek-belek majalah fesyen pastu arwah akan jahitkan baju-baju gaun yang berenda-renda..kain kembang payung lar..Seluar kaki lebar lar.
Dulu-dulu mana ada sangat baju-baju fesyen untuk budak pompuan macam sekarang nih kan.
Sepupu-sepupu yang lain bila balik kampung..jeles semacam aje..hehe.
Pastu yang satu cerita nih..saya memang langsung tak ingat.
Cuma acik-acik saya yang cerita balik kat saya..entah diorang tipu ker betul ker tak tau lar.
Diorang kata dulu-dulu time opah buat kuih pau..bila angkat saje kuih-kuih pau tuh dari periuk kukus tuh..saya akan ambik garpu cucuk kuih pau yang panas-panas tuh.
Kirenye tak sempat larr kuih pau itu nak mengembang naik..
Huhu..jahatnye saya.
Tapi..bila saya recall balik..memang tak ingat langsung dalam memori saya nih.
Agaknya acik-acik saya saje buat cerita kot...hehe.
Satu lagi kenangan di masa tadika
Saya pernah wakil tadika dalam pertandingan ala pidato.
Tajuk pidato tuh.. 'cita-cita saya'.
Nak tau..apa cita-cita nya?
Perdana Menteri Wanita Pertama di Malaysia tuh...klas gile!!!
Muahaha...err...saya hanya ikut skrip yang ditulis jer tau..Tak terlintas pon di hati.
Wakil sampat peringkat negeri lagi tuh..hehe..Jangan main-main.
Tapi sekarang...kalau lar disuruh berucap kat depan macam dulu tuh.
SUMPAH....Saya tak mau!!!

Sangat indah betul zaman kanak-kanak ribena nih.
Tak yah nak sesak-sesak kepala pikir macam-macam masalah..huhu.
Tapi..ini semua kitaran hidup.

Opss..kata Ween..kena letak gambar masa kecik-kecik dulu.
Ala..dah sampai sini baru saya teringat album-album masa kecik dulu semua kat kampung.
Tak dapat lar anda-anda semua melihat kecomelan saya waktu kecik-kecik dulu..hehe
Tapi..godek-godek..ada lar satu dalam frenster..

Taraaaa.....




Anak sapa lar nih...comeinya...cutenyeeee!!!!
posted by NuRuL @ Saturday, June 07, 2008  
9 Comments:
  • At 12:27 AM, Blogger AK said…

    hahaha...

    ooo inilah yang ingat nak ditag beta tuh???
    slamay beta dah buat...
    nak tempek gambar2 masa kecik.. tapi takut kowang tergoda nanti! banyak tau gambar beta yang comel2!!!
    huhuhu

    suke cucuk pau ye... tgk tuh kijam... letak gak nama makanan! antarnya tak!

    huhuhu

     
  • At 5:59 PM, Blogger victoire said…

    heh, baru tringat kisah saye ngan tok saye mase kcik.
    even x duduk spanjang mase ngan dia.
    tapi cuti skolah sure lpak umah dia berminggu-minggu.
    mcm cikgu gak, dia suh g kdai then dia upah.
    best gile bli eskrim.
    hehehe. sies bes ingat balik.

     
  • At 9:00 PM, Blogger NuRuL said…

    ak0143
    tempek arr gambo awak..nak tgk comel mana awak dulu..huahua..
    aiseh..letak nama makanan pon tak boleh kerr...kes berat awak nih..huhu

    kriey
    yess...walaupon eskremnye tak mewah mana pon..tapi besst gile rase kan..
    bestnye zaman budak2 dolu..huhu

     
  • At 9:45 PM, Blogger :: Wiween :: said…

    heheh nurul, wa wa ayu nye gambo dia ngah solat..kiut kiut.kihkih...uih PM wanita pertama..x bley xbley..kekekeke eh nakal giler dak nurul ni masa kecik ek..pi cucuk kuih pau ngah nak msk.huahahah ok la tu..kekecik ade bakat wat kuih.patut arr da bosar dia pandai wat memcm kuih.;)

     
  • At 5:34 PM, Blogger hayad said…

    aku takde plak gambo pakai telekung semayang ms kecik2,hehe

     
  • At 8:59 PM, Blogger NuRuL said…

    wiween
    hehe...tuh larr ween.nakal kan..tapi siyes nurul memang langsung tak ingat yg tuh..sib baik ada gambo jadi bahan bukti..hehe

    hayad
    hehe..gambo aku nih acik aku yg snapnye..aku kecik2 dulu jadi model macam2..suka bebenor depa amik gambo aku yg comei itu..hahaha

     
  • At 3:47 PM, Blogger Acaii Jawe said…

    hehehe, olololo comeinye nurul..:) awat kecik sangat gambar tu nurul? bila ingat kisah camtu mmg dapat imbas kenangan kita kecik2 dulu kan..:) eh, boleh lagi pe nak jadi PM wanita nurul,hehehe..nnti acai undi nurul,eheh

     
  • At 10:55 PM, Blogger NuRuL said…

    faisal
    heheh..comei yer acai..memang comei pon..wahaha..perasannye saya.
    siyes..kenangan zaman kecik kenangan yg tak dapat dilupakan.
    err..takpe lar kot acai..jadik cikgu pon saya dah macam nak pengsan..tak sanggup lar nak jadi PM tuh..hehe

     
  • At 8:27 PM, Blogger Nurul Nadiah said…

    cantikla gamba kat atas tu.
    mate astik ke situ je.
    cantik editingnya!

    tapi kanak2 di bwah tu comel juge!
    anak sapa la na?
    =p

     
Post a Comment
<< Home