:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Monday, June 09, 2008  
 
 
Hari pertama penggal yang baru
Hari ini melangkah ke sekolah dengan Baju Kurung Pahang kaler purple kosong.
Saya padankan dengan tudung corak-corak hadiah dari pelajar-pelajar 1E.
Saje nak menghargai pemberian mereka..kasi mereka seronok sikit hari mula di sekolah nih.
Mula-mula...sangat lar malassss rasenye.
Aishhh...mana leh maleh-maleh nih...WAKE UP Nurul!!!
Sampai..kemas-kemas meja yang berabuk itu.
Susun kertas-kertas soalan yang dah siap bertanda.
Tengok jadual untuk hari ini.. owh..hari isnin hari yang sangat pack!!!
Pastu..baru terperasan jadual guru bertugas.
ALAMAK...saya lar pulak antara nama-namanya.
Adeh...awal-awal bukak sekolah dah kena jadi guru bertugas.
Nasib baik bukan bahagian perhimpunan..saya bahagian kebersihan.
Boleh larr kasi markah lebih-lebih sket kat kelas saya itu..hehe.
Turun bawah dewan terbuka..budak-budak dah mula beratur.
Tetiba Hp saya berbunyi.. PK petang menelefon.
"Nurul kat mana nih?"
"Saya kat dewan terbuka nih Puan "
" I lupa nak bagitau Maryam suruh dia bagitau Nurul yang I nak jumpa you "
Ah..sudah..apa pulak orang tua nih nak..terpikir lak kot-kot saya ada buat salah ke apa ke.
"Tak pe lar..camnih larr..I nak maklumkan pada Nurul, yang Nurul sekarang dilantik menjadi penolong pada cikgu Mariawati sebagai setiausaha peperiksaan dalaman ok"
Ok..owh!!! Alahai..Aduhai!!!
Cam gini sebenarnya..sebelum nih Kak Anijan yang jadi Setiausaha peperiksaan nih..tapi Kak Anijan dapat bertukar sekolah ke Kalumpang..maka jawatan itu kosong sekarang
Teringat perbualan dengan hosmet saya sebelum cuti
"Takut lar pulak Kak Anijan pindah nanti..tup-tup Nurul kena lantik jadi S/u exam nih"

Owh..tidakkkk!!! Igauan itu menjadi kenyataan akhirnya...huhu.
posted by NuRuL @ Monday, June 09, 2008  
11 Comments:
  • At 11:20 PM, Blogger :: Wiween :: said…

    yuhuu nurul! heheh first day da terkejut kena bertgs ek..kekek sabo jela..ala nurul..jd SU exam ok la tu.tp leceh gak kan.ween lum masuk lg markah2 dlm exam.byk cikgu lum kasik mrkh lagik la.isk isk

     
  • At 12:44 AM, Blogger AK said…

    haha.. baca komen di atas, macam beta salah masuk function... mcam function reunion guru2 semalaya! huhu

    ish... guru kijam! mna adil bertugas utk kebersihan bagi markah tggi kat kelas sendri... INI TIDAK ADIL!!! huhu

    tapi kalo tak salah, dolu2 pown selalu kipas cikgu kelas/tingkatan yang bertugas bagi markah lebeh sket! hehe

    blogger-bekas-kaki-kipas- =)

     
  • At 8:36 AM, Blogger NuRuL said…

    wiween
    leceh arr ween jadi s/u exam...leceh sebab nak mengejar cikgu2 yg liat nak masuk markah nih..nyampah btol..huhu..tapi nak buat gane.

    ak0143
    takmo join geng2 guru semalaysia nih ker...hahah
    okeh..okeh..saya akan cuba menjadi adil sebaik mungkin..:)
    err...saya tau awak memang kaki kipas pon..muahaha

     
  • At 3:45 PM, Blogger Acaii Jawe said…

    PEngalaman jadi cikgu skjb dulu mmg tahulah camne rasenya cari s/u camtu nurul,hehe..:) smoga nurul jadi cikgu yg lebih garang kepada cikgu2 lain,hehehe..:) anggaplah tu salah satu cabaran dalam kerjaya nurul..:) oh ya, jgn malas2 kesekolah ye,hehehee

     
  • At 10:50 PM, Blogger NuRuL said…

    faisal
    waahh..dah kena marah saya nih..takleh malas2 dah pasnih..hehe
    ha..tuh larr kan acai..orang yg memahami jerr yg tau susah kejenye..
    nak mengejar cikgu2 suh masuk markah sama susah cam nak suh budak2 buat keje..tuh lar saya tak suka..huhu..tapi nak buat gane..hehe

     
  • At 8:14 PM, Blogger hayad said…

    perghhh!!! dasat jawatan hang! tp mmg bz la time2 xm. kalo ada silap kita yg kena.hampehhhh

     
  • At 11:14 PM, Blogger saudagar gaRAM.. said…

    waaaa....
    sekarang sudah maju..

    watikah perlantikan lu guna sms sudah cukup ya??




    jangan kan dia hantar video..
    gambar TRUMP..

    kata..


    aaaahhhh..
    gua malas nak kata..

     
  • At 12:48 PM, Blogger Nurul Nadiah said…

    selamat menjalankan tugas!

    huhu

    =p

     
  • At 7:06 PM, Blogger NuRuL said…

    hayad
    itu larr aku rasa terseksa...waaa!!!

    saudagar garam
    ha..patut kan saya kena mintak watikah perlantikan..hehe.
    hoho..kalo dia sebut perkataan tuh..saya larr orang paling gumbiraaa!!!

    nadia yuna
    tima kaseh sis!!!!

     
  • At 8:36 PM, Blogger fsj said…

    waa! tahniah kak tahniah :)
    semoge terus naik pangkat nanti :)

     
  • At 8:59 PM, Blogger NuRuL said…

    khazinatulasrar
    dik..nih bukan naik pangkat nih..nih menambahkan beban keje..huhu..
    tapi nak buat camne...redha je larr:)

     
Post a Comment
<< Home