:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Sunday, June 22, 2008  
 
 
Nonton Movie :)
Saya berkesempatan menonton filem Ayat-Ayat Cinta The Movie di TGV KLCC semalam bersama teman setiaku, Cik Dayah.
Filem yang ditunggu-tunggu sebenarnya nih, sebabnya saya amat terkesan dengan ayat-ayat di dalam novelnya.
Okies..apa nak cerita ya..saya bukan reti nak review-review filem nih...bukan dapat gaji pon kan..huh..materialistiknya :P
Saya baca review-review dalam forum...rata-rata ada yang tidak puas hati dengan jalan cerita yang digambarkan dalam filem..tidak seislamik yang digambarkan dalam novel.
Ya..itu memang betulnya..tapi pada saya..bukan mudah untuk mengangkat karya novel ke layar filem..novel dan filem bagi Ayat-Ayat Cinta nih masing-masing ada keistimewaan tersendiri.
Membaca novel dan menonton filem..kedua-duanya buat perasaan saya terbuai-buai.
Alangkah indahnya kalau ada insan sebaik Fahri itu...wahaha..Cik Nurul..dah mula nak jiwang :P

Fedi Nuril - sangat cocok ngan watak Fahri nih saya kira :)

Scene ini sangat lar cantik :)
posted by NuRuL @ Sunday, June 22, 2008  
7 Comments:
  • At 3:45 PM, Blogger Nurul Nadiah said…

    salam..
    nadia dah lama tengok cerita ni, dua bulan lepas. download saje. mmg jalan ceritanya mcm lari sikit. terutama watak aisha.. dalam novel sangat indah. tapi dlm movie aisha boleh pula tinggi suara dengan fahri. huhu..

    tp betollah kate nurul tu
    bukan senang nak garap novel ke filem. terutama part maria mimpi tu kan?

    apapun novelnya beribu kali indah bagi cik nadia..

    =)

     
  • At 3:57 PM, Blogger Mazarina said…

    waaaa..aku nk tgk jugak!

     
  • At 4:14 PM, Blogger AK said…

    bawu je delete citer nih smalam sbb beratkan laptop...
    tatau napa tak berminat nak tgk...
    baca novelnya pown tak

    tapi mengikut pengalaman sebagai peminta tegar harry potter, memang karya novel ngn filem jauh beza...

    kat novel, kita bebas berimaginasi... cmtu. cmnih.
    skali dekat filem... laaaa cmtu je ke???
    macam tak puas sbb tak menepati imaginasi kita yang maha tinggi ini!
    huhu

     
  • At 4:45 AM, Blogger victoire said…

    muvi x best takpe cikgu..
    asal popcorn caramel ngan coke ade.
    popcorn kalu kene yang btol2 salut karamel mmg kaw2 je kan.
    hahaha

     
  • At 11:44 PM, Blogger :: Wiween :: said…

    huwaaa beshnye nurul g tgk cite ni..ween sampai skang x tgk2 lg..aritu nak tgk tp penuh...*sob*

     
  • At 1:40 PM, Blogger Shah CJ said…

    best ni kalau aku ajak bini aku tgk. hehe..

     
  • At 6:46 AM, Blogger NuRuL said…

    nadia yuna
    yup..watak aisha dalam filem sangat garang..in fact..saya lebih suka watak maria.
    novel dan filem..dua2 saya suka :)

    Kamal
    saya rekemenkan awak baca novelnye kalo nak jadi suami mithali seindah Fahri..haha.

    mazarina
    pi larr tgk maza...versi download pon ada :)

    K riey
    yes..popcorn karamel memang hidangan wajib utk nonton movie.

    wiween
    uish..kt ner penuh tuh ween. ari tuh nurul tgk kt KLCC..tak ramai sangat larr orang.

    cikgu jawe
    pi larr tgk..saya rekemen. Tapi bab bermadu tuh jgn tiru eh cikgu..hehe

     
Post a Comment
<< Home