:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Sunday, March 23, 2008  
 
 
BerhuJunG Minggu di LitaR
Kalau tanya saya pasal formula one..saya cuma tau yang itu race-race keta dan hanya tahu sekadar 2-3 nama team-team f1 dan juga pelumba-pelumbanya nih macam ferrari, Mclarren danMichael Shumacher( eh..zaman dia dh berlalu kan..hehe) dan Kimi Raikonen dan ntah sapa lagi. Sebelum cuti sekolah baru nih, Kak Anis datang ke meja saya.
"Nurul guru F1 kan?"
"eh..tak larr..nurul just pembantu, Kak Gi yang pegang F1 tahun nih"
"ok lar..tuh..bleh lar bawak budak ke Sepang final race nanti nih."
Owh..saya boleh sangat..hehe..walaupun tak minat tapi ada peluang gini sapa tak nak kan. At least..boleh larr nak bangga diri jap dengan adikku yang sangat suka pasal kereta-kereta ini..huahua.
Sampai di Litar tadi , baru jam 11.30..adoi..gila boring nak tunggu race start pukul 3. Huiyoo...memang sangat ramai lar umat manusia yang datang tengok f1 nih.. yang datang dengan member..yg satu famili..mat-mat saleh..minah-minah saleh..rasa nak pitam jap saya tengok suasana gini.Oh ya..kami yang datang membawa students2 ini ditempatkan di grand hill stands..bunyi cam gempak jer..tapi rupenya di tepi lereng-lereng bukit itu saja..owh..tolong jangan banyak komplen..sedar diri tiket awak pree okiess..hehe.
Malas nak membuang masa+ sangat boring, saya ajak housemate saya dan 2-3 org students pergi berjalan-jalan di main entrance..tengok-tengok kalau2 ada larr kimi raikonenen ker..lewis hamilton ker. berlegar-legar di situ.haha..dalam mimpi jer lar Cik Nurul. Belek-belek souvenier yang ada dijual disitu..adoi..tak mampu den!!! Tapi akhirnya saya beli jugak satu cap ini..Rege RM 40 okies..Camne lar bleh ter'gatal' tangan itu pegi beli pon ntah lar...hehe..tp biar lar..untuk kenangan.

Sampai balik ke gate G itu betul tepat-tepat masa lagu Negaraku dinanyikan.. Pegi solat jap..kami pon amik tempat..start jer dengar deruman enjin-enjin tuh.. saya cam excited..walaupun bingit tapi best.. tak sesia saya datang :) Tapi bila datang dengan rombongan cam gini, makanya terpaksa lar consider orang lain..Kak Gi yang tengah pregnant itu..driver bus yang takut jem waktu balik..students2 saya ada yang dah mengeluh lapar..Kami pun decide meninggalkan litar sekitar jam 4.30. Dalam bas..belek muka dalam cermin..uwaa..muka saya merah cam udang kena bakar..mana tak nye..suhu litar sekitar jam 3 itu 44'c okies..aduhai..mau seminggu lebih nak kembali pada yg asal nih..kene tempek bedak 2-3 inci larr nak cover keayuan cekguku ini..haha.

Mau tempat duduk berhawa dingin di sini okies..tp kata Syazana..rege tiket berpuluh ribu..betul ke tak yer?

Amik gambo depan booth pun jadi lar..hehe

Gila punye laju ah...
posted by NuRuL @ Sunday, March 23, 2008  
5 Comments:
  • At 8:44 PM, Blogger hayad said…

    fes sekali aku suke nama grand hills stand tu,hehhe.

    seconnd: camne hang tau suhu kt litar tu 44 deg weh?

     
  • At 11:34 PM, Blogger Kasawari said…

    Nurul dok kat hillstandbelah mana..? kalau bedasarkan pada gambo ni.. rasanya ni kat area C2 kan sebelah covered hillstand yang kaswari duduk.. rasanya kot..

    naper leh kuar awal.. tak best ler .. he he

    apa pun.. cayalah.. turun ke sepang.. biar hitam asal.. puas kan.. he he..

    suhu 44 tu rasanya suhu track kot.. rasanya ler..

     
  • At 7:16 AM, Blogger NuRuL said…

    hayad
    ha..grand hillstand..cam gempak kan..aku yg buta f1 nih tertipu akhirnya..keke ada announce kata suhu 44..tipu diorg..tipu lar aku..eheh

    bro kasawari..
    ha..memang puas hati larr menonton di litar..terasa cam nak jadi pengikut setia f1 lak..hehe. saya duk kat area G2..penuh ngan bebudak sekolah jer kat situ..

     
  • At 11:50 AM, Blogger AK said…

    tak minat sgt act f1,
    tatau napa owg berhabes duet, panas2 pastu tgk dr jauh je...
    \maybe yak brapa faham apa motofnya...
    \
    but thanks 4 sharing the experiences!!!

     
  • At 9:09 PM, Blogger NuRuL said…

    kamal
    saya pun langsung tak penah amik tau pasal f1 nih..tapi since dh rasa sendiri menonton di litar tuh baru tau kenapa org leh minat..bila dengar deruman enjin keta2 tuh..wah..excited terlebih rasa..hehe..

     
Post a Comment
<< Home