:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Thursday, October 19, 2006  
 
 
APA KES NIH???
Kes 1
Satu pasangan muda ditangkap berkhalwat di waktu petang oleh sekumpulan penduduk kampung tersebut.

Kes 2
Hasil jualan seorang peniaga ayam bakar disamun oleh 2 orang pemuda yang menaiki Yamaha TZM.

Kes 3
Seorang penoreh getah yang ingin menjual hasil torehannya selama seminggu hampa apabila mendapati 3 guni getah buku yang dikumpulnya lesap dicuri orang.

Laporan kes oleh Encik Mohd Yusof @ ayah aku sendiri.

Ketiga-tiga kes yang aku nyatakan berlaku di daerah kecil tempat tinggal aku nih. Cumanya di kampung yang berbeza. Aiyo..bikin malu saja!!!
Apa yang dikesalkan sangat, kes-kes nih berlaku di bulan puasa nih.
Kesucian Ramadhan tercalar dengan perbuatan-perbuatan yang tak bermaruah nih!!!!
Aku ngaku lar aku bukan baik sangat, ibadah pun tak sesempurna lagi. Tapi rasa nak marah tul bila dengar benda-benda gini.
Tapinya diorang-diorang yang terlibat nih memang hati kering betoi lar.
Tak pikir halal+haram, tak pikir dosa, tak takut balasan tuhan.
Ini lar bila dikatakan nafsu dah menguasai diri!!!
Orang lain yang penat-penat cari rezeki, berhempas pulas berhari-hari cari duit untuk raya..yang awak senag-senang joli sakan dengan hasil HARAM!!!
Huh..tak berkat hidup lar kalo gitu!!!

Kata-kata yang aku petik dalam satu forum
"Bila kita dengar satu-satu kemungkaran, dan kita membenci perbuatan-perbuatan tersebut jangan hanya membenci tapi berazam dan berniat lah di dalam hati bahawa kita kita tidak mahu terjebak"

posted by NuRuL @ Thursday, October 19, 2006  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home