:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Wednesday, October 11, 2006  
 
 
KAD RAYA vs SMS & EMAIL

Pagi tadi sempat dengar celoteh krill dan Kieran di topik pagi ERA masa aku hantar firdaus ke sekolah. Sempat lar aku dengar 3-4 orang caller yang kasi pendapat.
Ada yang kata sekarang zaman IT..senang hantar SMS saja.. ada jugak yang kata guna email lagi senang..macam-macam design e-card yang korang boleh pilih..tak kurang yang mempertahankan ingatan berbentuk kad raya lagi terasa suasana rayanya.
Kalau dikenang-kenang zaman sekolah rendah dulu, memang cukup rajin berbalas-balas kad raya nih..masing-masing cukup eksen nak tunjuk kad raya sapa yang paling banyak. Teringat gak aku..dulu-dulu ada rumah-rumah yang gantung kad-kad raya nih sebagai hiasan time-time raya..sekarang nih jer..memang dah tak penah aku jumpa hiasan ‘pokok kad raya’ tuh.

Ada lagi ker orang nak buat gitu ek?
Sekarang nih jer..jarang dah orang praktikkan budaya kad-kad raya tuh..tunggu malam raya send SMS..kadang-kadangnya..pengirim lain-lain..SMS yang sama. Tapi syok gak bila baca SMS yang lain dari yang lain..dan percaya lar tiap-tiap tahun akan ada lar SMS-SMS yang baru dicipta
Cumanya yang aku benci guna SMS nih dek kerana ramai yang nak tunggu time malam raya..akan jem lar talian..makanya pending lar SMS-SMS yang dihantar.
Hantar kad ker…SMS ker..email ker..tanda ingatan tuh yang penting .Lagi meaningful kalo dapat kad lar..tak kira lar time raya ker..besday ker..cumanya rasa tak bermakna kan bila orang tuh tak simpan pun kad-kad yang kita kasi. :(

SMS time nak pose hari tuh yang aku dapat :

Kalau terasa nak buat jahat time puasa nih,
Tanya lar iman..tentu iman cakap tak boleh
Jangan tanya Aiman..
Nanti die kata “aiman tak kesah”

posted by NuRuL @ Wednesday, October 11, 2006  
10 Comments:
  • At 7:52 AM, Blogger Assaif S.N said…

    siape aiman? hehe..

     
  • At 10:49 AM, Blogger hayad said…

    aku br dpt sekeping kad ry. Tp thn ni mmg aku mls nak anto kad ry kt org,hehehe. Thn dpn insya allah. Siap kad ry khas punyer aku nk anto,ehe.[budget thn dpn dh keje,haha]

     
  • At 10:17 PM, Blogger NuRuL said…

    assaif
    aiman tuh iklan dalam radio Era..dah jadi trademark skang org ajuk cakapnya "aiman tak kesah' :)

    hayad
    ohoo..kad raya khas ek..leh ar nak tiru gak idea nih..hehe

     
  • At 2:00 AM, Blogger Assaif S.N said…

    oo... :)

     
  • At 12:23 AM, Blogger Faiz said…

    Dengan riaknya aku menyatakan bahawa ayat terakhir ni ditujukan kepada aku sebenarnye. Muahaha. Takper "Aiman tak kesah" ;)

     
  • At 10:41 AM, Blogger NuRuL said…

    tau takpe :P

     
  • At 12:02 PM, Blogger khairul najmi yusof said…

    hahaha. antara kad raya dengan email. tentuler kad raya ada n ilai sentimental skit.

     
  • At 12:32 PM, Blogger . said…

    biasanya aku akan hantar kad raya juga.tapi balasannya mesti melalui sms je.tu pun sms foward.ahaks.tak kisah la.

     
  • At 6:26 PM, Blogger NuRuL said…

    star
    banyak dapat kad raya?

    neezie
    kalo dapat sms yang best-best syok lar kan!!! tahun nih menunggu SMS yang baru lak

     
  • At 9:13 PM, Blogger khairul najmi yusof said…

    ada ler jgk dekat 10 keping gak ler tapi campur yg last nyer hehehe

     
Post a Comment
<< Home