:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Thursday, February 10, 2005  
 
 
tahun baru
Salam tahun baru untuk semua... moge tahun baru nih akan membawa kite berhijrah ke arah yang lebih baik berbanding kehidupan kita yg dulu. Sedikit pengisian dari saudara Suardi time jamuan MPRS III baru2 nih..
Satu hari, Rasulullah S.A.W berkumpul bersama para sahabatnya...dan berkata, jika kamu hendak melihat salah seorang ahli syurga, lihatlah orang yang akan melintasi pintu masjid ini... tak lama selepas itu, seorang lelaki pun melintasi pintu itu. Salah seorang sahabat Rasulullah yang tersangat ingin tahu sebab lelaki itu dipilih untuk jadi ahli syurga mengambil keputusan untuk bermalam di rumah lelaki itu. Dengan hati yang terbuka, lelaki tadi menerima kunjungan sahabat Rasulullah S.A.W. Selama beberapa malam di rumah lelaki tadi, sahabat Rasulullah S.A.W mendapati tiada apa yang istimewa pada amal ibadat lelaki tadi malah, beliau merasakan amal ibadatnye lagi lebih berbanding lelaki tadi..maka beliau pun bertanya pada lelaki tersebut.. lalu lelaki tadi menjawab..aku tiada amalan yang khusus..cuma satu yang aku lakukan...setiap malam aku akan memaafkan segala kesalahan yang telah orang lain lakukan pada aku.. dan juga aku tak pernah beriri hati dengan kejayaan2 yang telah orang lain capai, malah aku amat bergembira melihat kejayaan itu.
Bahagianya hidup kita nih kalo larr suma orang mempunyai pemikiran mcm lelaki kt citer tuh tp hakikatnya berapa kerat larr yang boleh dicari. Even aku sendiri pun, nak memaafkan orang bagi aku senang tp aku payah nak melupakan kesilapan orang tuh...and aku tak tau larr..apsal sekarang nih aku cepat sgt sensitif. Bahaya sebenarnya!!! Harap2 thn baru nih akan terkakis larr sifat2 negatif aku tuh! InsyaAllah
posted by NuRuL @ Thursday, February 10, 2005  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home