:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Tuesday, May 23, 2006  
 
 
Aku dan Pakcik Polis..
Pernah tak tengah-tengah drive, tiba-tiba korang ditahan polis..and at the same time korang langsung tak bawak ape-ape dokumen pengenalan diri. Huhu..itu lar yang jadik kat aku semalam. Dah jadik kebiasaan kalau aku nak ke rumah atok, aku drive dengan berlenggang jer sebab fikirkan tak sampai 10 minit aku dh sampai ke sana tapi nak jadi ceritanya semalam, di pertengahan jalan tiba-tiba kereta berderet..nun kat depan aku nampak pakcik-pakcik polis. Sah..ade road Block..mulanya aku tak kesahkan sangat sebab kebanyakan polis-polis kat balai tuh cam dah muka aku nih..tp bila aku tak nampak sorang pun muka yang aku kenal..sah-sah larr polis-polis nih bukan dari balai sini. Gelabah larr aku ..seingat2 aku kalau still guna Lesen P, tak bawak lesen lagi tinggi kena saman..huhu..suma nak perabihkan duit nih. Sampai betul-betul kat pakcik tuh, aku mulanya buat muka selamba gak larr..lebih kurang camnih lar perbulan kitorg
Pakcik Polis: apsal bawak keta tak bawak lesen nih
Aku: mintak maaf byk2 lar pakcik, saya nak pegi dekat jer nih.
Pakcik Polis : Dekat tak dekat pun..IC pun takde ker?
Aku geleng kepala jer..dah memang satu ape pun aku takde. Aku nak tunjuk ape lagi..huhu
Pakcik polis : camne kamu nih..orang bleh cop kamu nih pendatang asing nih, takde langsung bukti apa ker nih?
Time nih larr aku teringat, kad matrik USM lama yang aku simpan dalam dashboard..aku pun hulurkan lar kasi kat pakcik tuh..
Ramah pulak time nih pakcik nih tanya aku amik course ape, baper tahun belajar, bila nak keje dan macam-macam lagi lar. Aku ingat ok lar settle, sekali dia leh sambung camnih pulak.
“camnih larr..kita tulis kat saman tuh kesalahan awak tak bawak lesen..nanti pegi jumpa pegawai polis balai lenggong bayar saman kat sana”
Aku : alamak pakcik, jangan larr ayah saya pun polis jugak nih..teruk lar saya nanti.
Pakcik Polis : ( siap panggil kawan dia lagi) Tgk nih, anak polis tak bawak lesen keta
Kawan pakcik tuh : Eh..camtuh lagi senang..kita bagi saman kat dia..dia bagi kat ayah dia. (sambil gelak-gelak)

Aku tau dah time nih..pakcik-pakcik nih nak main-mainkan aku jer so aku pun diam je larr..merayu tak..melawan pun tak..suka ati larr kalau betul diorg nak keluarkan saman jugak. Last2 sebab kesian kot..pakcik tuh suruh aku jalan sambil pesan dia tak nak tgk muka aku buat kesalahan yg sama lagi..fuh..Alhamdulillah!

Pengajarannya :
Kalau dah namanya drive keta tuh jangan larr sengaja atau buat-buat lupa nak bawak lesen tuh kalau tak kena cam aku nih..huhu!!!
posted by NuRuL @ Tuesday, May 23, 2006  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home