:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Saturday, May 27, 2006  
 
 
Aku dan adik-adikku
Dua minggu berturut Mak takde kat rumah hujung minggu nih. Minggu lepas ke Langkawi, Minggu nih pulak kena KL..mujur lar balik hari. Hati aku memberontak jugak larr..ye larr mak orang lain ade kat umah..Mak aku pulak ke pegi keje..huhu..bosan seh aku sorang jer pompuan kat umah. Ayah pulak kena ke grik, jadiknya aku 6 beradik larr di rumah untuk hari nih. Pagi-pagi lepas berjogging ngan Acik, kami langsung terus ke pasar sehari. Sudah jadi kebiasaaan hari sabtu nih, Mak akan beli stok ntuk seminggu..jadinya itu larr tugas aku hari nih..Masa di pasar aku dah merangka dalam fikiran dah, nak masak bihun tom yam. Selesai tugas di pasar,, balik rumah adik-adik aku leka tengok citer kartun pulak..tak leh jadi nih..banyak benda nak buat hari nih..jadinya menggunakan kuasa seorang kakak (cewah)..aku pun mengarahkan diorg-diorg nih sama-sama buat keje..dalam erti kata yang lembut, mintak tolong! Nak kemas rumah, sidai kain, masak..uish..pengsan aku camtuh. Aku sibuk di dapur..Arif kemas di ruang tamu, fitri pulak kemas bilik, Najmi awal-awal lagi cakap dia ade study group di sekolah..memang aku takleh nak kata apa lar.Firdaus datang aku tolong di dapur..Boleh lar setakat nak potong-potong sayur..tp ada rasa ingin tahu gak adik aku yang nih nak mintak tolong siang ikan..hancus kang ikan tuh dibuatnya. Sedar tak sedar, beres keje aku.. bihun tomyam merangkap breakfast ngan makan tghri pun dah boleh dimakan. Rumah pun dah sedap mata memandang. Bukannya aku nak mendera adik-adik aku nih..tapi ini dinamakan toleransi.. memang kalau nak ikutkan boleh aku nak settle suma keje tuh sorang tapi penat gila lar aku jawabnya. Boleh jer pun diorg nih nak buat keje..saje malas..semua nak kena disuruh. Apa yang aku peratikan, budak2 sekarang nih manja terlebih..camtu jugak larr adik-adik aku nih. nak iron uniform sekolah pun harapkan ayah aku..adeh..sabo je larr..jadiknya hari nih aku ajar sket diorg nih..hehe!!!
posted by NuRuL @ Saturday, May 27, 2006  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home