:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Friday, January 21, 2005  
 
 
Aku yang cuai
Malam kelmarin aku ngan dayah ade keje yang nak di settelkan di Restu, abis settle suma dlm kul 11.00, pegi jumpa adik aku pulak kt desa Tekun.. ade gak larr dlm 15 minit borak2. Ceritenye, time balik sampai jerr kt dpn gate, ade guard tahan kereta aku nih.. time tuh aku dah cuak dah..al maklum larr..bawak transport kt USM nih kena ade sticker tapi yang aku main gamble jerr bawak ( tu larr padahnye tak ikut peraturan). Time tuh aku dah terbayang, melayang lagi larr RM 50 nk byr duit saman.. tawakal je larr. Nak jadik citer, guard tuh ckp ape kt ktorg.. "dik, awatnyer bawak keta malam2 tak pasang lampu nih " Masya Allah, tuh rupenye silap aku..agaknye time nk cross jalan kt traffic light Desa Tekun tuh…sure orang lain dah pandang keta aku semacam. Nasib baik larr ade pakcik guard yang tolong ingatkan.Bukannnya sekali dah bende nih jadik, sejak bawak keta nih, kalo time malam mmg bab lampu nih larr yang paling aku selalu lupa.. kadang2 aku lupa nak pasang.. penah sekali kt masjid time aku nk pegi sungai dua, aku lupa nak tutup lampu pulak…nasib baik gak ade orang tegur…kalo tak..mau sejam jugak lampu tuh duk terpasang. Nih larr satu kelemahan aku..cuai dan pelupa!!! Dari dulu sampai sekrang, satu penyakit nih larrr kadang2 yang buat aku tak tentu arah. Disebabkan kecuaian aku nih jugak, aku dah penah hilang handphone, digicam, baru2 nih pulak walkman yang tak sampai sebulan pun lagi aku pakai. Kadang2 sampai aku jadik fobia dah..asyik nak hilang bende jerr.. tahu saje larr kalo dah hilang..bukannye sikit duit yang aku habis.. tuh pun nasib baik jugak barang aku sendiri. Kalo barang orang, mmg naya larr aku. Kadang2 tuh penah gak, aku tertinggal fail larr time lecture, tertinggal disket larr kt cc, lupa nak angkat kain larr..sedar2 dah ujan pun…ish..ntah larr . Aku pun tak tau larr nk buat cmne… bukan aku nak bende2 camtuh jadik..penah gak larr aku terpikir..naper larr aku nih cuai sgt..Orang keliling aku pun kdg2 naik risau… roommate aku kalo aku nak ke cc, siap pesan jgn lupa amik pendrive kt CPU… ( naya lagi larr kalo bende nih ilang gak). Camne yerr..nak ubat penyakit cuai aku nih..ade sape2 yang bleh tlg suggestkan tak ??? :)
posted by NuRuL @ Friday, January 21, 2005  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home