:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Monday, December 19, 2005  
 
 
ish..ish!!!
Tanggapan sesetengah orang bila aku katakan aku nih pelajar jurusan pendidikan dalam erti kata lain akan bergelar cikgu…tak payah risau, habis belajar terus dapat kerja. Tunggu jer arahan dihantar posting kemana..tak macam sesetengah graduan-graduan lain yang kadang-kadang menganggur hampir setahun. Reaksi aku hanya tersenyum jer..mengiyakan tak, menafikan pun tak.Tapi semalam aku dapat satu SMS dari sorang member yang jugak bakal bergelar cikgu, bezanya dia dari lulusan KPLI. Katanya sekarang nih, KPM dah terlebih guru gara-gara pengambilan LPBS. Lebih kurang 14 ribu guru tengah menunggu untuk dihantar posting..(betul atau tidak aku sendiri tak pasti, sekadar menyebut apa yang diberitahu). Tapi kalau difikir-fikir balik ade betul jugak kata member aku tuh, senior aku baru-baru nih pun lepas dah grad sebulan lebih baru dapat arahan untuk posting, ade sorang anak jiran aku grad dari UPSI pun sampai sekarang masih ade di rumah..tak juga posting. Kata member aku tuh lagi, ade sorang hamba Allah nih yang grad pendidikan dari KUITTHO, baru-baru nih ade hantar komen di paper sentuh pasal isu nih sebabnya dia sendiri pun dah lebih kurang 7 bulan menunggu tapi masih belum dapat ape-ape surat tawaran.( ruginya aku boleh terlepas pandang komen nih di paper) Member aku tuh cakap dia takde niat nak menakut-nakutkan aku, just nak inform ape yang dia tau.Tak dinafikan, banyak maklumat pasal dunia pendidikan nih budak-budak di maktab yang lebih tahu dari kitaorang di Univeristi nih. Ish, maunye aku tak takut..tak tahu nak gambarkan macammana perasaan aku sekarang nih.. nak isi borang posting pun macam tak semangat jer nih. Hai, agaknya aku kena pertimbangkan larr saranan Ija yang nak ajak posting ke Sabah nih. Boleh pulak macam tuh aku nih..tapi sebenarnya ade kot dalam 10% rasa nak pegi mencari pengalaman di sana. Kata member yang SMS tuh, semua nih bergantung pada nasib..berbalik pada kun fa ya kun..kalau ade rezeki tak kemana-mana jugak..InsyaAllah.
posted by NuRuL @ Monday, December 19, 2005  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home