:: About Me ::
Name:NuRuL SaLeHaH MoHd YuSoF
Hometown:PeRaK
See my complete profile
Previous Post
Archives
:: ShOuTBoX ::



:: Sembang-sembang ::



:: Friends ::
:: Links ::
:: FoToPaGes ::
:: Education ::
:: Powered by ::

Isnaini Dot Com

BLOGGER

 

 

 
  Wednesday, December 22, 2004  
 
 
novel..novel..novel!!!
Malam semalam aku berjaga sampai pukul 1 lebih semata-mata nak habiskan baca novel yg aku pinjam dari Kak Ila..orang lain stay up tuk study..yang aku pulak mengadap novel..’Air Mata Kasih’ tajuk novelnya..pada aku ok larr jln ceritanya..just terkilan sikit ngan endingnya tp mungkin penulisnya ade sebab sendiri utk ending seperti tuh..ye larr..dlm life kite pun tak semuanya happy ending.. Semalam time berborak-borak ade member tanya dh berape byk koleksi novel aku? Aku pun dah tak ingat sebenarnye..campur tolak ngan yang dh hilang..ntah dah berapa byk aku habiskan duit utk novel-novel nih… camne aku leh berjinak2 ngan novel? Seingat2 aku..masa aku darjah 4..aku pernah menang baucer buku2 DBP..dpt larr tukar ngan 4-5 buah novel….pastu mak aku pulak rajin belikan buku2 cerita kanak2..siri2 penyiasatan larr..citer pasal kembar lena dan liza kt Sek Tengku Asyikin ( baca siri nih larr yang buat aku excited sgt nk msk asrama..tp dh pegi asrama..homesick pulak jadinya)..pastu masa birthday aku yang ke 12..ayong aku pulak hadiahkan novel ‘Aku Anak Timur’..tu larr first novel remaja yang aku baca..sekarang nih novel tuh pun dh dijadikan teks tuk sastera sek menengah. Tapi tu larr…time kecik2 dulu..aku nih tak pandai nak appreciate lagi benda2 camtuh..ntah dh hilang kemana…bila aku ingat2 balik..sayangnya aku biarkan hilang macam tuh jerr…kalo tak..ntah2 dah satu almari koleksi2 novel2 aku..bila dh beli ngan duit sendiri baru tau ‘value’nye. Tapi ade jugak novel yang beli sendiri hilang…yang orang pinjam tak reti nak pulangkan pun ade..sabar je larr! Aku bukan jenis yang nak meminta2..aku dah cakap sekali cukup..sepatutnye bile kita tau yang kite pinjam barang orang..kita larr yang patut pulangkan sendiri…nih dh masuk kes lain dah nih.. Seronok ker baca novel nih? Mula-mula ayah aku tak berapa galakkan sangat..tp lama2 die pun dh paham minat anak pompuan nan sorang nih.. yang bestnye aku sama hobi ngan mak & acik aku. Kalo tak aku yang beli..diorg nih larr yang beli..heheheh..nih yang untung! Satu novel yang aku nk beli tapi tak terbeli2 lagi..’Tunggu Teduh Dulu’ karya Faisal Tehrani… dulu time mula2 released..aku tgh pokai..pastu nk order pulak tuh kena order kt internet…sayang btul buku tuh takde jual kat kedai2 buku biasa.. tapi harap2..novel TTD nih akan jadik salah satu dr collection aku jugak.
posted by NuRuL @ Wednesday, December 22, 2004  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home